Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rippen naar mp3 met Sound juicer geeft een onleesbaar *.mps bestand  (gelezen 1156 keer)

johan_dulac

  • Gast
Begin pas met Linux. Heb een aantal distro's geprobeerd en goed werkend gekregen: mp3 rippen, DVD-films afspelen etc.

Nu probeer ik Ubuntu 6.10 en ook hier lijkt alles te lukken behalve het Cd's rippen naar mp3-formaat. Gstreamerplug-in, lame geïnstalleerd. Gstreamer pipeline voorzien van: audio/x-raw-int enz. (eerst met "lame name", later vond ik op een forum dat het  voor Edgy "ugly name" moest zijn)

Afspelen van mp3 in Rhytmbox werkt wel.

Omzetten van *.ogg met SoundConverter naar mp3 is geen optie omdat dan de gegevens betr. artiest, album, naam van het nummer verloren gaan.

Als ik in Sound juicer de opdracht kopiëren aanklik wordt er geript, echter het resultaat is een onleesbaar, ongeveer 25 Mb! groot, bestand. Hetzelfde nummer geript als *.ogg heeft een grootte van 3,5 Mb.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Offline Soul-Sing

  • Lid
rippen naar mp3 met Sound juicer geeft een onleesbaar *.mps bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/24, 14:47:11 »
Citaat van: johan_dulac
Begin pas met Linux. Heb een aantal distro's geprobeerd en goed werkend gekregen: mp3 rippen, DVD-films afspelen etc.

Nu probeer ik Ubuntu 6.10 en ook hier lijkt alles te lukken behalve het Cd's rippen naar mp3-formaat. Gstreamerplug-in, lame geïnstalleerd. Gstreamer pipeline voorzien van: audio/x-raw-int enz. (eerst met "lame name", later vond ik op een forum dat het  voor Edgy "ugly name" moest zijn)

Afspelen van mp3 in Rhytmbox werkt wel.

Omzetten van *.ogg met SoundConverter naar mp3 is geen optie omdat dan de gegevens betr. artiest, album, naam van het nummer verloren gaan.

Als ik in Sound juicer de opdracht kopiëren aanklik wordt er geript, echter het resultaat is een onleesbaar, ongeveer 25 Mb! groot, bestand. Hetzelfde nummer geript als *.ogg heeft een grootte van 3,5 Mb.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?
Citaat
met sound juicer kan je ook omzetten naar mp3.  Maar is niet zo eenvoudig.  Eenmaal ingesteld werkt het wel perfect.
Ik weet dat ik het zo aan de praat heb gekregen want mijn mp3 speler speelt alleen mp3 en wma sad
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=295698
In de eerste post is de lijn voor edgy verkeerd dat moet dit worden

audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2!lame name=enc bitrate=192
draadje siegi

johan_dulac

  • Gast
rippen naar mp3 met Sound juicer geeft een onleesbaar *.mps bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 15:04:42 »
In de diverse forums heb ik verschillende informatie over het instellen van de Gstreamer pipeline gevonden. Die werkten bij mij geen van alle.

Uiteindelijk heb in de "Community Ubuntu Documentation" bij "CD ripping" de volgende instructie gevonden:

If you are using Ubuntu 6.06 and above, you should use the "--preset standard", which will give you very high quality files. The Gstreamer pipline should be set to:
 audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc preset=1001 ! xingmux ! id3v2mux

Dit was voor mij de juiste oplossing. Rippen naar mp3 en alle andere formaten werkt nu goed.