Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom nog een lijst items in Opwaardeerbaar als ik Updatebeheer gedaan. Mint 17  (gelezen 846 keer)

Ik heb net een maand Mint 17, met 64 bits.

Ik heb de hele handleiding van Mint doorgespit, maar kan niet vinden waarom er na het draaien van Updatebeheer nog een lijst met opwaardeerbare programma`s in Synaptic/status/opwaardeerbaar staat
Soms is een item al 2 versies verder.

Bij rechtsklikken kan in het lijstje alleen gekozen worden voor verwijderen of volledig verwijderen. De keuze opwaarderen staat er niet bij.

Dat was in Ubuntu ooit wel mogelijk.
Staat er nog ergens een vinkje verkeerd.??

LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop


LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Niveau 4 en 5?
Mij te link...
Begrijpelijk, maar dat zijn ze dus waarschijnlijk, de opwaardeerbare pakketten die je in Synaptic ziet.....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik installeer niveau 4 en 5 ook altijd, maar ik heb daar wel degelijk een paar keer flinke problemen door gekregen, op bepaalde apparatuur. Ik kon het uiteindelijk wel weer oplossen, maar het was wel knap vervelend.

Daarom vind ik het begrijpelijk, als men ervoor kiest om ze *niet* te installeren. Linux Mint maakt dat onderscheid immers niet voor niks.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/10, 17:07:11 door Pjotr »

Niveau 4 en 5?
Mij te link...
Begrijpelijk, maar dat zijn ze dus waarschijnlijk, de opwaardeerbare pakketten die je in Synaptic ziet.....
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dat zouden allemaal best wel eens pakketten van niveau 4 en 5 kunnen zijn. In dit geval niks mee doen, raad ik aan, want je wil immers geen updates van die niveaus....

Offline loti

  • Lid
Even niveau 4 en 5 aanzetten en dan zie je  of ze in updatebeheer worden aangeboden.  Wanneer je  ze niet wil installeren  niveau 4 en 5 weer uitvinken.

Offline aartje

  • Lid
Of gewoon wel aanzetten, daarna het updatebeheer laten verversen en dan zie je wel wat er wordt aangeboden aan updates.
Je kan het altijd nog uitzetten.

Ik heb al jaren 4 en 5 aan zoals ik eerder schreef, nooit geen enkel probleem er mee gehad.
Ik heb ook nooit iets nadeligs gemerkt (Nu Mint Mate17.1 op Netbook/32bits en desktop 64bits)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik heb ook nooit iets nadeligs gemerkt (Nu Mint Mate17.1 op Netbook/32bits en desktop 64bits)
Het hangt voor een groot deel af van je apparatuur, of je problemen krijgt. De kans op problemen neemt toe als je gesloten niet-vrije stuurprogramma's in gebruik hebt.

De ontwikkelaars van Mint hebben die classificatie niet zomaar voor de lol aangebracht, hè....  :)
« Laatst bewerkt op: 2015/02/11, 12:30:02 door Pjotr »