Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu.gipka.com  (gelezen 5637 keer)

ubuntu.gipka.com
« Gepost op: 2013/02/04, 00:49:14 »
Ik heb een nieuwe website gebouwd voor evenementen. De website is nu in de testfase, dus wie er tips heeft, verbeteringen etc. ik hoor ze graag! :)

http://ubuntu.gipka.com

Als er mensen zijn die de website wat grondiger willen testen en bijvoorbeeld een test evenement willen aanmaken, graag! Stuur me dan even een pm. dan geef ik mijn e-mailadres door, dat communiceert wat makkelijker.

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/04, 11:46:11 »
Ziet er goed uit! Standaard op Nederlands zetten misschien?

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/04, 12:44:02 »
Ziet er goed uit!
Thx. :)

Standaard op Nederlands zetten misschien?
De bedoeling is dat de website ubuntu.gipka.com internationaal gebruikt gaat worden. Als het allemaal goed werkt, dan zal ik waarschijnlijk het domein ubuntuparty.nl naar deze website laten verwijzen, en dan zorg ik er natuurlijk voor dat die wel standaard nederlands is. :)

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/04, 14:47:11 »
Okay. Nog een opmerking: op m'n smartphone is de achtergrond van een event soms maar niet altijd lichtgrijs, waardoor de datum soms maar niet altijd slecht leesbaar is. Titel is rood, ook lastig leesbaar op een donkergrijze ondergrond. Event-punten weinig reactief op smartphone, moet een keer of vijf klikken voor ik info krijg. Tot slot op smartphone: in horizontale (landschap) positie wordt bijna de helft van het scherm gevuld met de adres- en menubalk, in portretstand is de onderste helft van het scherm wit. Zonde! Kun je er geen Bootstrap-laag aan toevoegen? (http://twitter.github.com/bootstrap/), dergelijke sites zullen toch veelvuldig met een smartphone bezocht (gaan) worden...

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/04, 15:46:39 »
Thx. voor de feedback!
Okay. Nog een opmerking: op m'n smartphone is de achtergrond van een event soms maar niet altijd lichtgrijs, waardoor de datum soms maar niet altijd slecht leesbaar is. Titel is rood, ook lastig leesbaar op een donkergrijze ondergrond.
Bedoel je met de achtergrond van een event, het vakje dat zichtbaar wordt als je op de kaart op zo'n event punt klikt?

Citaat
Event-punten weinig reactief op smartphone, moet een keer of vijf klikken voor ik info krijg.
Dat is denk ik vrij makkelijk op te lossen door de punten groter te maken?

Citaat
Tot slot op smartphone: in horizontale (landschap) positie wordt bijna de helft van het scherm gevuld met de adres- en menubalk, in portretstand is de onderste helft van het scherm wit. Zonde! Kun je er geen Bootstrap-laag aan toevoegen? (http://twitter.github.com/bootstrap/), dergelijke sites zullen toch veelvuldig met een smartphone bezocht (gaan) worden...

Daar zit wat in ja. Ik zal daar mee aan de slag gaan. Ik heb alleen helemaal geen verstand van smartphones. Zal me er eens in gaan verdiepen. Als iemand tips heeft voor websites die geschikt zijn voor smartphones, dan hoor ik het graag. :) Zal ook eens kijken wat bootstrap is.

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/04, 19:45:03 »
En hij is down  :'(
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/05, 16:24:30 »
En hij is down  :'(
Hmmm.. ik heb geen melding gekregen gisteren van nagios dat de site overbelast was oid. rond die tijd. Geen idee waarom je de site niet kon bereiken.

@Paul, die tip voor mobiele apparaten is idd. erg belangrijk. Thx. !

Ik ga eens kijken of ik het thema van de website adaptive kan maken zodat het er beter uitziet op verschillende formaten scherm.

To be continued... :)


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/06, 06:53:46 »
En hij is down  :'(
Hmmm.. ik heb geen melding gekregen gisteren van nagios dat de site overbelast was oid. rond die tijd. Geen idee waarom je de site niet kon bereiken.

@Paul, die tip voor mobiele apparaten is idd. erg belangrijk. Thx. !

Ik ga eens kijken of ik het thema van de website adaptive kan maken zodat het er beter uitziet op verschillende formaten scherm.

To be continued... :)


Of je maakt een mobiel thema, met een andere lay-out. Laat hem dan wel kijken naar het schermformaat, en niet naar de UA, anders krijg ik alsnog de full site :P


Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/22, 14:27:07 »
Het thema is nu adaptief, nog geen mobiel thema dus. Ik hoop dat het nu op tablets er vast beter uitziet?

http://ubuntu.gipka.com/nl

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/22, 16:54:46 »
Daar zit een rappe tile server achter, zeg. De kaart wordt bijna instant geladen.

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #11 Gepost op: 2013/02/22, 17:12:05 »
Ziet er goed uit Thomas, complimenten.

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #12 Gepost op: 2013/02/24, 21:15:08 »
Daar zit een rappe tile server achter, zeg. De kaart wordt bijna instant geladen.

Hier duurt het anders wel even voor ie geladen is, op mijn desktop dan. En heb toch snel internet en een snelle browser... Zelfde verhaal op mijn tablet. Maar het is geen extreme wachttijd dus het is oké :)

Op mijn tablet (HP Touchpad, webOS 3.0.5, 9,7" schermgrootte) past het nu bijna volledig op het scherm en dat is meer dan genoeg om het prima te kunnen gebruiken :) Kijk maar:

http://i.imgur.com/Hhmk4h6.png

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #13 Gepost op: 2013/02/24, 22:28:19 »
Thx. Vistaus voor het screenshot. :)

Ik denk dat ik wel ga proberen om de header (het groene deel) wat te veranderen zodat deze minder snel dubbele hoogte nodig heeft als het scherm smaller wordt.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #14 Gepost op: 2013/02/25, 07:34:16 »

Die bovenbalk is toch wel heel erg dik inderdaad. Screenshot op een Nokia N9 met een webkit-gebaseerde browser :)

Re: ubuntu.gipka.com
« Reactie #15 Gepost op: 2013/02/25, 12:22:25 »
Thx. voor het screenshot Timo :)

Ik heb het wat aangepast, de site slogan is verwijderd zodat de bovenbalk wat minder vol is. Als het goed is blijft de bovenbalk nu dezelfde hoogte tot een vensterbreedte van +/- 700 pixels. Dat moet voldoen voor de nieuwere smartphones en tablets. Nu nog een mobiel thema voor de echt kleine schermpjes. :)