Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: canon mp600r via cups wireless aansturen?  (gelezen 1347 keer)

canon mp600r via cups wireless aansturen?
« Gepost op: 2008/11/09, 11:47:02 »
Ik heb sinds kort een mp600r, hij staat in het draadloze netwerk (ipje 192.168.0.23). Ik zou nu graag via wireless willen printen, maar dat lukt me niet. Ik heb alle drivers al geladen (cnij etc). maar... hoe moet ik de printer nu benaderen? lpd? welke uri? ik heb geen idee... er staan wel wat opmerkingen hier en daar op het internet, maar die gaan volgens mij uit van een connectie via usb.

Wie heeft een suggestie?   -- @gar --


canon mp600r via cups wireless aansturen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/09, 12:16:20 »
yep, dat werkt. ik krijg dan de cups interface waar ik de printer kan instellen. Ik zag ook de twee links. cybertux heb ik gelezen, dat komt overeen met mijn installatie. Minwin zie ik net, ga ik dus eerst ff lezen...

stay tuned...

canon mp600r via cups wireless aansturen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/10, 09:12:57 »
ok, weer een stapje verder: ik ben zover dat de mp600r 'gewoon' luistert naar poort 9100. Dus: geprobeerd de printer aan te sturen via socket://192.168.0.23:9100, driver standaard MP500 (die komt er het dichtst bij). werkt het? Niet helemaal. Ik krijg de test-pagina maar half afgedrukt, ik vermoed dat er maar 1 buffer naar de printer wordt gezonden. het printen van korte printjes gaat goed (weer die ene buffer denk ik) maar als het over meer dan een pagina gaat dan stopt de print...

Hoe kom ik daar nu weer verder mee? iemand een tip?

en de boer, hij ploegde voort... -- @gar --

Offline Ubert

  • Lid
canon mp600r via cups wireless aansturen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/10, 10:53:22 »
kijk een bij dat hp/direcsocket geval, dat werkte bij mij in iedergeval, kijk ook eens ff op linuxprinting.org of er miss. wel een driver is, maar dat ie alleen nog niet in ubuntu is geintergreerd