Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Niet opgelost], bug NNTPgrab - downloaden  (gelezen 3288 keer)

Offline Jan E.

  • Lid
[Niet opgelost], bug NNTPgrab - downloaden
« Gepost op: 2009/09/25, 14:03:22 »
Goedemiddag.  =D

Sinds een poosje heb ik een gek probleempje met mijn Internet verbinding. Als ik gewoon aan het surfen ben, en ik ben tegelijkertijd aan het downloaden, werkt alles prima. Maar als ik gedurende de download bij mijn pc weg loop, houdt 'ie er na een poosje mee op. Met downloaden bedoel ik. Dit fenomeen doet zich vooral voor met NNTPGrab, maar soms ook bij gewoon downloaden.

De foutmelding luidt:
De taakplanner is gepauzeerd vanwege een fout:
Kan het IP adres behorende bij 'news.tweaknews.nl' niet achterhalen (servernaam = Tweaknews)
Het icoon toont dat er wel verbinding is, maar gewoon surfen kan ook niet meer.

Als ik de verbinding heel even verbreek (in WICD) en vervolgens weer tot stand breng, kan de download probleemloos worden vervolgd.

Mijn internet verbinding werkt voor het overige feilloos en probleemloos. Ik ben draadloos online en ik heb kabelinternet van Ziggo.

Ik heb dit in het verleden met een windows-laptop ook wel eens gehad. Dat heb ik toen op kunnen lossen door het programmaatje [keep-alive] te installeren. Dat ding gaf om de zoveel tijd een pulsje (een ping of zo, erg simpel in ieder geval) naar buiten, waardoor de verbinding in stand bleef.

Jullie willen ongetwijfeld uitdraaitjes zien van een paar dingen. Roept u maar en geeft de commando's er even bij.

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/29, 08:14:58 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Internet valt alleen weg tijdens downloaden (vooral bij NNTPGrab)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/25, 14:53:05 »
Gebruik je een draadje?
Zo niet, gebeurt het ook als je tijdelijk wel een draadje gebruikt?

Heb je het probleem als je de snelheid van NTTPGrab inperkt tot net iets minder dan de maximale downloadsnelheid?

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Internet valt alleen weg tijdens downloaden (vooral bij NNTPGrab)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/28, 09:59:13 »
Kon niet eerder antwoorden, moest het weekeinde werken..

net ff bedraad geprobeerd, geen probleem. Toen ik de kabel er uit haalde om de laptop weer mee te nemen naar beneden, kreeg ik dezelfde foutmelding.

ga zo ff testen met een wat lagere snelheid.

Aanvulling: Ik kan de snelheid volgens mij niet veranderen. Ik heb wel de priotiteit veranderd. Die was ooit "normaal". Ivm het uitvallen had ik die op "hoog" gezet en vanmorgen naar "laag".

Wat me destijds onder Windows al was opgevallen, en nu weer, is dat het lijkt alsof de screensaver er iets mee te maken heeft. Ik heb hem zo ingesteld dat 'ie na een poosje op de screensaver gaat en weer een aantal minuten later gaat het scherm uit. En dat is volgens mij het moment waarop de internet verbinding wordt afgebroken.

Zodra de verbinding op zo'n moment wordt afgebroken én ik heb NNTPgrab aan staan, dan is gelijk mijn hele internet verbinding weg. Dan moet ik eerst handmatig de wifi uit en weer aan zetten, voordat ik weer iets kan doen. Als NNTPgrab niet aan staat, is dit niet het geval.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/28, 11:55:55 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
Re: Internet valt alleen weg tijdens downloaden (vooral bij NNTPGrab)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/28, 22:37:06 »
Dit is een probleem in deze versie van NTTPGrab.
Dit komt van het FTD-forum waar de ontwikkelaar (Alguno) van NNTPGrab een subforum heeft:

Citaat
Voor de volgende (grote) versie van NNTPGrab, versie 0.6, staat NetworkManager integratie gepland voor Linux omgevingen. Hierdoor kan de download wachtrij automatisch gepauzeerd/hervat worden indien er verbindingsproblemen optreden (of als de computer standby/weer hervat wordt).

Daarnaast zal er ook gelijk een plugin systeem komen waarmee andere ontwikkelaars makkelijk nieuwe functionaliteit kunnen toevoegen aan het programma (zoals bijvoorbeeld een plugin die bij verbindingsproblemen automatisch de wachtrij hervat)

Zie voor de vorderingen aan die versie: http://nntpgrab.nl/wiki/index.php/Roadmap

Voor info/vragen/bugs over OpenFTD en NTTPGrab kun ook bij de ontwikkelaar terecht: http://forum.ftd.nu/forumdisplay.php?f=69
Wel registreren als je geen lid bent daar.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/28, 22:44:39 door siaman »
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Internet valt alleen weg tijdens downloaden (vooral bij NNTPGrab)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/29, 08:13:41 »
okeee.. Dar verklaard wel het een en ander. Ik had alleen niet verwacht dat ik het in die hoek moest zoeken. Ik ben daar lid, overigens, maar als het een bug is, laat ik het er gewoon even bij. Wordt vanzelf opgelost, denk ik dan maar.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: [Niet opgelost], bug NNTPgrab - downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/29, 10:08:58 »
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik moet zeggen dat het sinds een paar dagen is, maximaal een week. Daarvoor had ik geen enkel probleem en kon de computer 's nachts aan laten staan om te downloaden. Nu krijg ik die foutmelding. Alleen op draadloos.

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met een update van ubuntu. Ik gebruik 9.04

Is trouwens niet alleen bij NNTPgrab. Ok bij andere usenet programma's
« Laatst bewerkt op: 2009/10/13, 22:51:23 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04