Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu Dapper op oude laptop.  (gelezen 953 keer)

Furcatus

  • Gast
Xubuntu Dapper op oude laptop.
« Gepost op: 2007/04/13, 07:59:56 »
Ik heb pas geleden Xubuntu geinstalleerd op een oude laptop, als ik me niet vergis een compaq.

nu is het me wel in 1x gelukt te installeren (alternate install) maar heb ik geen geluid en het beeld benut niet het complete scherm.
Ik hou aan alle kanten ong 2,5 cm over en de resolutie staat op 800x600.

Is dit een driver probleempje of moet er iets gewijzigd worden met instellingen?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Xubuntu Dapper op oude laptop.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/13, 08:46:50 »
Waarom Dapper. Ik heb Edgy geïnstalleerd op een oude Armada E500, werkt zonder problemen ;)

Furcatus

  • Gast
Xubuntu Dapper op oude laptop.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/13, 08:49:31 »
aha misschien moet ik dat eens proberen, volgens mij gaat het hier om de zelfde laptop.

Xubuntu Dapper op oude laptop.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/15, 19:13:26 »
Als je toch geen dapper gebruikt, kan je misschien nog vier dagen wachten en dan heb je feisty.

Offline woteb

  • Lid
Xubuntu Dapper op oude laptop.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/16, 07:28:22 »
Citaat van: kennywest
Waarom Dapper. Ik heb Edgy geïnstalleerd op een oude Armada E500, werkt zonder problemen ;)
Ik heb ook een Armada E500, maar helemaal feiloos loopt ie niet i.t.t. Dapper. Zo kan ik niets met niets m'n USB dongle doen omdat het pairen met de telefoon niet wil lukken (onder Dapper wel) en na het inloggen heb ik een zwart vierkantje in de linker bovenhoek van het scherm. dat krijg ik weg door Gnumeric op te starten en dan met de muis daarin te bewegen. Zaken die ik met Dapper niet heb.

Op een vergelijkbaar systeem heb ik nu Feisty draaien (als test) en dat lopt veel beter en vooral vlugger dan Edgy. Je kunt echt merken dat Edgy eigenlijk een 'tussen' distro is. Feisty beloofd alles waar te maken, en dat lijkt nog te lukken ook.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Rosalie

  • Gast
Xubuntu Dapper op oude laptop.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/16, 08:19:07 »
En na veel zoeken heb ik het antwoord op dit onderdeel van je vraag, het werkte in iedergeval voor mij.
Citaat van: Furcatus
Ik hou aan alle kanten ong 2,5 cm over en de resolutie staat op 800x600.
Gevonden op: http://linux-on-laptops.com/forum/showthread.php?t=135

Citaat
in the Section "Monitor" change the HorizSync and VertRefresh to:

HorizSync 31.5-90.0
VertRefresh 59.0-85.0