Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)  (gelezen 292976 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #50 Gepost op: 2010/09/01, 11:11:09 »
Ook de data populatie is een erg goed idee, ik zou zelf niet weten hoe je dit het best aan kunt pakken.

Een script dat rechtstreeks data in de SMF database zet lijkt mij het makkelijkste.
Dat was ook precies wat ik in gedachte had. Ik zal eens een keer uitzoeken of ik makkelijk een MySQL export/import kan maken van wat zelf bedachte data.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #51 Gepost op: 2010/09/01, 16:13:46 »
Ik heb het uiterlijk toch op 1 van mijn domeinen gezet, is wat makkelijker voor iedereen.
De url is http://www.allesoverlinux.nl/ubuntu/
Van mij mag je registreren en berichten posten, dus zeg maar testen.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #52 Gepost op: 2010/09/01, 19:28:20 »
Benjamins, hartsikke bedankt. Nu kan iedereen gemakkelijk meekijken. Ik zal de link ook in de eerste post plaatsen

Zou je ook OpenID aan willen zetten ( Beheerscherm » Registratie » Instellingen), dank kunnen de forum bezoekers deze ook eens testen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #53 Gepost op: 2010/09/01, 19:39:07 »
OpenID wordt volgens mij haast niet gebruikt.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #54 Gepost op: 2010/09/01, 19:42:45 »
Zeker wel, google, launchpad login

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #55 Gepost op: 2010/09/01, 19:46:54 »
Vindt het 'midden gedeelte' er erg wit eruit zien, zo naar mijn bescheiden smaak  :rolleyes:

jesse2314

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #56 Gepost op: 2010/09/01, 20:19:16 »
Oke ik heb het thema is heel goed naar gekeken (wel een paar uren XD)
maargoed de website is dus te licht, als je de zijkanten, nou is donker maakt zou het al veel fijner werken ;)

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #57 Gepost op: 2010/09/01, 20:28:20 »
Mag ik vragen waarom die in html5 wordt gemaakt in ie klopt die namelijk niet echt die kent geen html5.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #58 Gepost op: 2010/09/01, 20:31:44 »
even naar het (mogelijk) nieuwe thema en het ziet er mooi uit
paar kleine opmerkingen
1, als je over ondersteuning ,documentatie enz gaat krijg je een "tooltip" deze vind ik overbodig , (ook als je wat sneller over de verschillende knoppen gaat blijft de tooltip op 1 plaats hangen

2 er zou toch een verschil kunnen komen tussen de verschillende topic anders lijkt het een witte lijst ...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #59 Gepost op: 2010/09/01, 23:40:19 »
@benjamins, OpenID wordt steeds meer gebruikt en 99% van de computer gebruikers heeft wel een OpenID (al weten ze dat zelf meestal niet). Bijvoorbeeld een gmail, live, hyves of launchpad account is al een OpenID. Het gaat er mij om, dat anderen ook eens kunnen zien hoe dat OpenID werkt. Instellen is niet zo moeilijk en staat beschreven in mijn vorige post.

@jesse2314, Aan de randen, header en footer wil ik niet te veel veranderen, voor consistentie tussen de verschillende thema's. Kan er iets aan de content veranderd worden, om dit effect toch weg te krijgen?

@benjamins: HTML5 is gekozen door het internationale team. De reden: het is een nieuwe thema, dus ook het gebruik van nieuwe standaarden is aangeraden. De meeste oude browsers kunnen er gewoon mee overweg (behalve IE6, die maar deels). HTML5 heeft een aantal nieuwe tags, die het bijvoorbeeld voor blinden gemakkelijker maakt om door de pagina te navigeren, omdat je in HTML5 kunt definiëren waar de navigatie zich bevind, waar de de content zit etc. Ook het supporten van een browser die allang de wereld uit zou moeten zijn is geen prioriteit. De pagina moet nog wel gewoon te lezen zijn in IE6, maar hoeft er niet gelikt uit te zien.

@verhelsttje
1. In de tooltip moet wat meer nuttig informatie komen te staan. Een korte uitleg over het menu. Het probleem met de tooltip heb ik niet. Die gaat bij mij meteen weg zodra ik de muis beweeg. Lijkt me eerder een probleem op jou pc.

2 wat bedoel je precies daarmee?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #60 Gepost op: 2010/09/02, 08:28:54 »
Geweldig om te zien hoe dit loopt. Ronnie, lof over hoe je dit hebt opgepakt! En iedereen die meehelpt natuurlijk ook. ;) Internationale samenwerking, lokale samenwerking, dit is volgens mij open souce op zijn best!  :D

Over de website, ik vind het thema erg mooi. Het is weer helemaal bij de tijd volgens mij. Maar als ik op de site doorklik naar de berichten dan valt me op dat de letterformaten van de titel van een draad, en de weergave van de persoon die deze gestart is veel kleiner is dan die van het aantal reacties, en de datum van het laatste bericht. Ik denk dat de titel van een draad belangrijker info is dan het aantal reacties en de datum  van het laatste bericht en zou het formaat hiervan dus niet kleiner kiezen.

Zie

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #61 Gepost op: 2010/09/02, 09:19:54 »
@Thomas :D

De pagina waar je het over hebt, heb ik nog weinig mee gedaan. Het project ligt bij mij op dit moment even stil tot ik wat meer duidelijkheid heb van Canonical: http://design.canonical.com/the-toolkit/guides-for-websites/

Gelden de bovenstaande regels ook voor de community websites, mogen we dezelfde afstanden gebruiken, of niet.

Het antwoord:
Citaat van: Matthew Nuzum @ ubuntu-website mailinglist
Hi, this is still unclear. I have a telephone call with the owner of those guidelines on Tuesday and I hope to cover this point.

For a long time there has been a policy that we'd like there to be a visual distinction between official community sites and the main sites (and bigger yet between unaffiliated sites and official ones). This was the stated policy when we were creating the brand guidelines as recently as April.

My meeting on Tuesday is specifically about sharing css and imagery between sites so hopefully we can come up with a good answer to your question at this time. It's possible there will be two standards where some community maintained sites such as the forums and help.ubuntu.com follow those guidelines and other sites that are not in the direct navigation path from ubuntu.com have different guidelines.

--
Matthew Nuzum
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

jesse2314

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #62 Gepost op: 2010/09/02, 12:22:58 »
Als we nou eens die witte balken veranderen in grijs zou het al beter eruit zien ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #63 Gepost op: 2010/09/02, 12:25:03 »
Ik ook Femke98, alleen weet ik niet zeker of we die letterlijk mogen gebruiken. Maar inspiratie opdoen kan altijd.

Verder vind ik dit ook een mooi voorbeeld: http://loco.ubuntu.com/events/ 
Dit is denk ik ook wat er bedoeld werd met
2 er zou toch een verschil kunnen komen tussen de verschillende topic anders lijkt het een witte lijst ...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #64 Gepost op: 2010/09/02, 13:02:26 »
Ik "denk" dat het de bedoeling is het in de stijl van http://loco.ubuntu.com/ te doen? Of is dit gewoon de keuze van Ronnie?

De Nederlandstaligen zijn niet de enige Ubuntu LoCo dat een nieuw thema nodig heeft, daarom is er besloten om samen te werken, zodat het werk verdeeld wordt. Zo zijn er al projecten opgezet die zorgen voor het thema van Drupal en Wordpress websites. De belangstelling voor SMF (forumsoftware) is nog laag, maar daar kunnen wij als Nederlandstaligen verandering in brengen.

Het thema wat wij gaan maken wordt dan weer 'upstream' (internationaal) geüpload, zodat iedereen van onze creativiteit kunnen genieten. Ook kan het zomaar zijn dat andere LoCo's ook geen beginnen met SMF en dan kunnen de verschillende teams de code uitwisselen. Vandaar dat bij dit project ook gebruik gemaakt gaat worden van Launchpad.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

jesse2314

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #65 Gepost op: 2010/09/02, 13:07:18 »
Jouw voorbeeld Wazzzaaa vind ik nog te wit.
Waarom niet de kleuren gebruiken van 10.04

(zie mijn blog bijv. http://femke98.wordpress.com/
Dat geeft een impressie)
Ik ben het met femke98 helemaal eens.
10+

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #66 Gepost op: 2010/09/02, 13:25:06 »
Is er eigenlijk een lijstje oid. van icons die gemaakt moeten worden?

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #67 Gepost op: 2010/09/02, 16:16:58 »
Ik ook Femke98, alleen weet ik niet zeker of we die letterlijk mogen gebruiken. Maar inspiratie opdoen kan altijd.

Verder vind ik dit ook een mooi voorbeeld: http://loco.ubuntu.com/events/ 
Dit is denk ik ook wat er bedoeld werd met
2 er zou toch een verschil kunnen komen tussen de verschillende topic anders lijkt het een witte lijst ...
dit bedoel ik inderdaad ...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #68 Gepost op: 2010/09/02, 21:21:43 »
@femke, te wit ben ik ook wel mee eens, maar ik wil het ook erg rustig houden. Niet te druk met lijntjes, vlakken etc. Een goede combinatie daarin vinden is erg moeilijk. Ik wacht eerst eens de reactie van het team af over welke items we over mogen nemen etc.

Ik "denk" dat het de bedoeling is het in de stijl van http://loco.ubuntu.com/ te doen? Of is dit gewoon de keuze van Ronnie?
Dat is inderdaad de stijl van het LoCo Team. Als we als Nederlands Team af willen wijken van deze LoCo stijl, dan kan dat gewoon. Maar dan kunnen we minder gebruik maken van de templates (bijvoorbeeld de wiki) die door andere leden van het internationale team worden gemaakt. Dus de keuzes die daar gemaakt worden, zullen we moeten volgen, aangezien er hier te weinig belangstelling is om mee te helpen.

@thomas, er is idd een 'lijst met iconen'. Daarvoor zul je met Launchpad aan de slag moeten. Als je de code daar download, krijg je ook een map 'images'. Alle afbeeldingen in deze map mogen aangepast worden.

@verhelsttje, een 'om en om' markering van de topic is een mogelijkheid om het witte deel wat weg te halen. Persoonlijk vind ik dat zelf niet zo mooi, omdat het er dukker van wordt, maar het is een goede oplossing bij het gebruiken van minder wit en toch aan de 'richtlijnen' te voldoen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #69 Gepost op: 2010/09/02, 21:24:51 »
@femke, te wit ben ik ook wel mee eens, maar ik wil het ook erg rustig houden. Niet te druk met lijntjes, vlakken etc. Een goede combinatie daarin vinden is erg moeilijk. Ik wacht eerst eens de reactie van het team af over welke items we over mogen nemen etc.

Ik "denk" dat het de bedoeling is het in de stijl van http://loco.ubuntu.com/ te doen? Of is dit gewoon de keuze van Ronnie?
Dat is inderdaad de stijl van het LoCo Team. Als we als Nederlands Team af willen wijken van deze LoCo stijl, dan kan dat gewoon. Maar dan kunnen we minder gebruik maken van de templates (bijvoorbeeld de wiki) die door andere leden van het internationale team worden gemaakt. Dus de keuzes die daar gemaakt worden, zullen we moeten volgen, aangezien er hier te weinig belangstelling is om mee te helpen.

@thomas, er is idd een 'lijst met iconen'. Daarvoor zul je met Launchpad aan de slag moeten. Als je de code daar download, krijg je ook een map 'images'. Alle afbeeldingen in deze map mogen aangepast worden.

@verhelsttje, een 'om en om' markering van de topic is een mogelijkheid om het witte deel wat weg te halen. Persoonlijk vind ik dat zelf niet zo mooi, omdat het er dukker van wordt, maar het is een goede oplossing bij het gebruiken van minder wit en toch aan de 'richtlijnen' te voldoen.

Had hem online staan, en was zelfs al bezig met wat aanvulling, verbeteringen of je het noemen wilt .. Maar kreeg er toch maar flauwe reacties erop, dus maar de boel verwijdert :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #70 Gepost op: 2010/09/02, 21:31:25 »
Volgens mij heb ik even wat gemist. Heb je ooit hier een ontwerp laten zien, en van wie kreeg je dan die flauwe reacties?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #71 Gepost op: 2010/09/02, 21:32:38 »
Volgens mij heb ik even wat gemist. Heb je ooit hier een ontwerp laten zien, en van wie kreeg je dan die flauwe reacties?

Had het online staan, en liet het via dat irc ding zien .. (online op m'n eigen webhost)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #72 Gepost op: 2010/09/02, 21:35:29 »
Wil je hem niet hier eens laten zien, in dit topic zijn zijn we wat milder met feedback. Allicht kunnen we er weer nieuwe ideeën bij krijgen. Het is anders zonde dat je er tijd in gestoken hebt, terwijl niemand er iets aan heeft.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #73 Gepost op: 2010/09/02, 21:37:29 »
Heb het al naar /dev/null gegooit :)


Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #74 Gepost op: 2010/09/03, 07:43:32 »
@thomas, er is idd een 'lijst met iconen'. Daarvoor zul je met Launchpad aan de slag moeten. Als je de code daar download, krijg je ook een map 'images'. Alle afbeeldingen in deze map mogen aangepast worden.

Ok, dan zal ik daar eens mee aan de slag gaan.