Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Screensaver vraag  (gelezen 724 keer)

Offline wimrp

• Lid
Screensaver vraag
« Gepost op: 2022/01/14, 10:29:32 »
Mijn nieuwe desktop computer heeft 2 drives, een kleinere voor het Ubuntu 20.04.3 bestuursprogramma, en een grotere voor opslag. Nu heb ik nog nooit met dit soort configuratie gewerkt en hoop dat ik hier wat advies mag ontvangen.

Als ik XScreensaver met mijn afbeeldingen map wil koppelen (wat goed werkte op mijn oude computer met een en dezelfde drive voor OS en opslag), dan kan ze alleen maar met de lege mappen op de Ubuntu-drive verbinding maken. De mappen op de opslag drive zitten dus onder Other Locations>externe schijf>... Daar komt het screensaver software niet bij en geeft de volgende melding:

Warning: Directory does not exist: "other locations/externe schijf/wim/Pictures"

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Re: Screensaver vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2022/01/14, 17:19:09 »
Is die partitie "gemount" op dat moment?

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline wimrp

• Lid
Re: Screensaver vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2022/01/17, 16:31:36 »
Dank je voor je reactie, Michael.  Er is iemand langsgeweest van het bedrijf die de computer gebouwd heeft en het is in orde gemaakt.
Mijn lokale computer persoon had Ubuntu opnieuw geïnstalleerd omdat we hem niet verder dan de bios kregen na ontvangst. Echter, nu blijkt dat de data-disk inderdaad niet gemount was.
Er is er nu ook voor gezorgd dat de extra drive "Home" is, zodat alles gemakkelijk verwijst.