Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.  (gelezen 932 keer)

Offline jos34

  • Lid
Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Gepost op: 2021/10/31, 00:55:52 »
Ik wil al lang draadloos, geen last meer van een kabel die achter fietszadel het blijf hangen en vervolgens de dopjes uit m'n oren getrokken worden.

Echter heb ik bij elke, volgens mij al 5 terug gestuurd wegens deze reden. Het minimum volume is nog veel te HARD voor mij. Is er een oplossing hiervoor? (iPhone) Spotify op zacht en EQ bied ook weinig soelaas, dan is het geluid nog steeds gewoon te HARD.

Dat er ook nog aan kabel achter de rug, maar dan gaat ie weer in m'n nek trekken volgens mij?

Offline peer

  • Lid
Re: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/10/31, 09:21:42 »
ik heb gewone oordopjes met draad. De mp3-speler zit in mijn jaszak. De draad loopt langs de rits van mijn jas onder de overflap. De drukknoopjes op de overflap houden de draad op zijn plaats. Werkt prima.
Alternatief: de mp3-speler in de binnenzak van de jas en de draad dus ook aan de binnenkant van de jas.

Offline jos34

  • Lid
Re: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Reactie #2 Gepost op: 2021/10/31, 10:16:51 »
Nou dat soort dingen heb ik weleens geprobeerd en dat werkt bij mij acht niet, de remote of het middelpunt blijft bv. hangen, ik heb steeds het gevoel dat iemand aan het koort loopt te trekken. Mega irritant.
En de telefoon moet wel binnen handbereik zijn, en daar is natuurlijk geen sprake van als ie in binnenjaszak zit.

Offline rico70

  • Lid
Re: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Reactie #3 Gepost op: 2021/10/31, 10:21:47 »
En de telefoon moet wel binnen handbereik zijn, en daar is natuurlijk geen sprake van als ie in binnenjaszak zit.
Waarom? Gesprekken aannemen gaat met 1 druk op de knop, zowel bedraad als draadloos.

Offline jos34

  • Lid
Re: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Reactie #4 Gepost op: 2021/10/31, 10:22:50 »
Ik gebruik het voor muziek, niet bellen. Oordopjes waren overigens van Shure die gaan sowiezo al idioot hard (waarschijnlijk door het 3 weg speaker systeem?), weleens tegen een dB meter gehouden en die gaf 135 dB aan.
Maarja ik wil ook die de gehoorgang helemaal afsluiten, gewoon In-Ear is dus niet genoeg.
« Laatst bewerkt op: 2021/10/31, 10:28:42 door jos34 »

Offline rico70

  • Lid
Re: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Reactie #5 Gepost op: 2021/10/31, 10:32:15 »
Is dit niks? Ik heb ze niet maar ik heb er goede reviews van gelezen. Alleen de verbinding tussen beide oortjes is met draad
https://www.amazon.nl/New-Bluetooth-Handsfree-Bluetooth-oortelefoon-gesprekstijd/dp/B07B7JP71S?th=1

Offline jos34

  • Lid
Re: Bluetooth oor/koptelefoon minimum volume te HARD.
« Reactie #6 Gepost op: 2021/10/31, 23:06:27 »
Dit is gewoon In-Ear niet sterk isolerend zoals de Shure's en Etymotics.