Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstart-usb maken lukt niet  (gelezen 1944 keer)

Offline morjos

  • Lid
opstart-usb maken lukt niet
« Gepost op: 2013/03/24, 18:36:06 »
Allen,
Op het Asus PeeCee noteboek van mijn vrouw (zonder optisch station) heb ik maanden geleden Linux Zorin geistalleerd dmv een USB-stick. Ging zonder probleem.

Doch nu wil madam er Win 7 weer op !!! Vrouwen !!??

Ik wilde dus op mijn Linux-machine, met de Zorin Dvd via Usb Creator een opstartschijf aanmaken (had ik voor installatie ook zo gedaan ) maar als ik het noteboekje dan opstart met de USB erin start hij Zorin gewoon op van HD, hoewel ik "uitproberen" wil, om de partities handmatig te verwijderen.

Ik heb geen extern DVD-station dus het moet vanaf stick en de opstartvolgorde in Grub is als 1ste het USB-station.

Weet iemand raad om de lieve vrede hier in huis te bewaren ??

Alvast dank

Offline morjos

  • Lid
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/24, 19:06:23 »
@Femke : heb ik gedaan; hij moet als eerste van USB opstarten. Maar hij doet het niet, dat is het probleem. Heb al -tig keren opnieuw de stick aangemaakt  met Zorin alsook een paar maal met Ubuntu.......maar iedere keer NOPPES
Toch bedankt

Offline jan11000

  • Lid
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/24, 19:10:22 »

Offline morjos

  • Lid
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/24, 19:11:41 »
PS :  Als ik de stick open met de verkenner staat  bij "Idlinux.sys" een wit kruisje in rode cirkel. Dus iets is er niet goed.......maar wat ?

Offline morjos

  • Lid
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/24, 19:38:14 »
Jan11000, heb het gedaan zoals in de link vanaf Live dvd.  Lukt ook niet....hij start niet op vanaf de stick.

Offline jan11000

  • Lid
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/24, 20:06:36 »
Zoek eens op winusb voor linux, probeer het daarmee. Weet effe niet waar ik hem vandaan heb gehaald.

http://www.webupd8.org/2012/01/tool-to-create-windows-usb-install.html
« Laatst bewerkt op: 2013/03/24, 20:12:29 door jan11000 »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/24, 21:55:09 »
Ik heb ook een Eee-pc, en die heeft iets afwijkends.

Als je nl. je pc wilt opstarten vanaf een bootable usb, moet je vanaf het moment dat je je Asus-bootscherm op je scherm vertoont, flink op je 'Esc' toets roffelen, en dan krijg je een mogelijkheid om je bootmedium aan te geven. Ongeacht wat je in je bios hebt ingesteld.

Geen idee waarom, maar probeer het eens, hopelijk werkt het bij jou ook zo. Dat moet je maar net weten. Het ligt dus niet aan jou, maar aan duistere afwijkingen van het generieke bij Asus, als dit mevr. morjos wat kan kalmeren  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline morjos

  • Lid
Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/24, 22:53:43 »
   asphyxia? HEY BEDANKT.  Heb op die esc toets geroffeld en......jawel.

Hij heeft geboot van de stick. Je moet het maar weten......was er zelf eerlijk gezegd nooit op gekomen. Notebookje stond Grub ingesteld om te booten vanaf stick, maar deed het niet. Toen ik Zorin instaleerde deed ie het wel.

De wondere wereld van de IT...

Re: opstart-usb maken lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/26, 18:36:41 »
Je hoeft geen partities te verwijderen, dat kan de Windows-installer ook zelf.