Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error Melding  (gelezen 532 keer)

Offline P@ul1979

  • Lid
Error Melding
« Gepost op: 2009/01/18, 10:01:33 »
Beste mede-gebruikers,

Sinds drie weken ben ik gebruiker van Ubuntu v.8.10. Wanneer ik een programma installeer of deinstalleer krijg ik de volgende melding; E: system-tools-backends: subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug. De programmaś werken meestal wel, maar je weet dat er iets niet klopt. Ik ben al een aantal dagen aan het googlen op dit onderwerp, maar kan nergens een oplossing vinden. Kan iemand mij verder helpen, want ik wil graag deze bug verwijderen. Ubuntu staat op een Acer Travelmate 540. Pentium 4, 2.8 GhZ. Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Error Melding
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/18, 10:39:54 »
ik denk dat je dit pakket system-tools-backends moet instelleren   systeem-beheer - synaptic pakketbeheer.

Gr hans,

Offline P@ul1979

  • Lid
Re: Error Melding
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/18, 11:41:58 »
Beste Hans,

Bedankt voor je antwoord. Het pakket System-Tools-Backends was al geinstalleerd. Naar aanleiding van je tip heb ik wel daarnaast het aanvullende pakket System-Tools-Backends-Dev geinstalleerd, helaas zonder resultaat. Het probleem blijft bestaan. Mocht je (of iemand anders een mogelijke oplossing hebben dan verneem ik het graag. Bij voorbaat dank.

Re: Error Melding
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/18, 12:52:57 »
Je mag gewoon dit pakket uninstalleren en gelijk erna weer installeren.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline P@ul1979

  • Lid
Re: Error Melding
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/18, 14:13:40 »
Beste Gandyman en Hans,

Laatst geboden oplossing lijkt te werken :). Ik hoop het niet meer tegen te komen. Mocht dit wel gebeuren zal er een andere oplossing moeten komen. Problem solved, beiden bedankt! Ga ik nu maar eens beginnen aan het werkend krijgen van mijn blue-tooth en de hotkeys voor mijn Acer Travelmate 540  =D. Nogmaals bedankt and enjoy your day!

Groeten Paul.