Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox & NL spellingscontrole wil niet  (gelezen 2312 keer)

Offline Math.

  • Lid
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Gepost op: 2007/03/11, 10:56:15 »
Vanaf het moment dat ik Firefox gebruikte viel het mij al op dat ik bijna onder ieder woord wat ik schreef een rode lijn te zien kreeg.
Nu heb ik maar is Dutch nl toegevoegd en voorop gezet bij het automatish checken van de spelling, maar ik blijf nog steeds rode lijnen zien. Hoe kan dit?

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/11, 10:58:04 »
Heb je via Main menu / System / Administration / Language Supprt Nederlands ook toegevoegd?

Offline Math.

  • Lid
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/11, 11:10:07 »
Citaat van: Aline
Heb je via Main menu / System / Administration / Language Supprt Nederlands ook toegevoegd?
Aline, thnx
Daar had ik nog niet eerder gekeken. :)

edit:
Alleen jammer dat hij de hele tijd vastloopt bij de vraag of ik door wil gaan met het installeren van de overige taalpakketen... maar dat zal wel komen doordat ik nu Feisty gebruik...
Ach, ik weet nu in ieder geval waar ik zijn moet, probeer het later wel weer. :)

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/11, 11:34:10 »
Hoi, Ik gebruik het inderdaad alleen met Dapper en Edgy.

Offline Math.

  • Lid
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/13, 15:33:08 »
Hey Aline,

Tis nu wel gelukt alles in de Nederlandse taal te krijgen, kheb nu alleen keuzes uit 3 Nederlandse talen...? :P Heb jij dat ook?

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/13, 17:30:09 »
Citaat van: Math.
Hey Aline,

Tis nu wel gelukt alles in de Nederlandse taal te krijgen, kheb nu alleen keuzes uit 3 Nederlandse talen...? :P Heb jij dat ook?http://img364.imageshack.us/img364/6453/talendq9.png
Hi Math

Dit is Feisty Fawn? Ik neem aan Firefox2. Ik zie de dingen heel anders dan in jouw schermafdruk. Maar 1- Ik doe alles in het Engels en 2- Ik gebruik eigenlijk nooit spellcheckers. Ik heb even Dutch [nl] in het lijstje van talen opgenomen en de spellchecker aangezet, maar zie niet wat jij ziet. Ik heb geen item (in het Engels dan) "Spelling in dit veld controleren" of "Talen". De rest wel. Heb je nog een extensie voor spellcheck geladen of zo?

Ik snap het ook niet, maar ben erg duf op het moment. Heb je een idee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/13, 18:13:55 »
@Aline: die nieuwe handtekening heb je vooral gekozen wegens de mooie ogen van Emil, denk ik.....  :-)

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/13, 18:17:22 »
Uiteraard ... eh ... Welke Emil ?? :)

Edit: Ik bedoel, ik ken nog twee Emils, naast deze :)

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/13, 19:33:42 »
Citaat van: Math.
En als je dan in die tekst het snelmenu opent, welke opties krijg je dan voor de talen? Ze doen het overigens allemaal bij mij, ook al heb ik 3 keuzes uit de nederlandse talen staan. tongue
Ik zie idnerdaad alleen maar Engelse. Ik zal FF even opnieuw opstarten. Probeerde dictionaries toe te voegen, maar daar gebuerde iets raars. Momentito.

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/13, 19:37:36 »
Dat rechts klikken / het contextmenu was dus wat je liet zien. Dat zie ik nu ook idd. Maar dus alleen Engelse. Misschien omdat ik een Engelse versie van alles heb. Die add-on met de Nederlandse dictionary wil niet installeren, helaas.

Offline Math.

  • Lid
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/13, 19:51:14 »
Ah, ok... tis verder ook niet echt een punt, want de spellingcontrole werkt gewoon goed, maar het staat alleen zo vreemd, 3x nederlands. ;)
Ik weet ook niet of het alle drie hetzelfde is.

Janny

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/14, 09:37:19 »
Aline - ook bij mij wil de Nederlandse niet installeren - dus laat ik mijn spelling niet controleren.

Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/14, 11:17:03 »
Ik heb ook geprobeerd de plugin te installeren maar er is iets heel tegenstrijdigs, wanneer ik kijk welke versie ik gebruik van firefox dan staat daar Firefox/2.0.0.2 (Ubuntu-edgy), ga ik nu de extentie installeren dan krijg ik de volgende melding: "Nederlands woordenboek 1.0.4 kon niet worden geïnstalleerd om dat het niet compatible is met versie 2.0.0.2 van firefox maar alleen met de versie(s) 2.0.0.* t/m 3.0a1", ik ging er toch vanuit dat het * betekende alle cijfers van 0 t/m 9 of ben ik nu dom?
Nou ja, ik spel dan maar niet met de checker, ik kijk wel in het woordenboek van van Dale.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Online Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/14, 11:37:53 »
In Edgy kan ik ook 3x kiezen voor Nederlands :)

Engels heb ik er wel 4x in staan, 2x Amerikaans, en 2x Brits. :o

Aline

  • Gast
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/14, 13:03:44 »
@robertvroegop: ja, dat viel mij ook op, en je bent vast niet dom.
@Johanvd: Hoe heb je dat dan voor elkaar? He hebt inderdaad een Engelse versie van FF zie ik.

Online Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Firefox & NL spellingscontrole wil niet
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/14, 16:23:10 »
Ik gebruik Ubuntu in het Engels, maar heb wel alle NL taalpakketten geïnstalleerd.

Geen idee hoe ik aan die dubbele talen kom in de spellingscontrole.
Misschien doordat ik ook nog extra woordenlijsten geïnstalleerd heb?