Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Smiley eventueel aanpassen..?  (gelezen 2229 keer)

DarkEra

  • Gast
Smiley eventueel aanpassen..?
« Gepost op: 2011/05/19, 20:17:58 »
Zou het niet mogelijk zijn op deze smiley->   8-) een andere (code) toe te passen?

Het is me opgevallen dat als we iets tussen haakjes zetten zoals bijvoorbeeld XFCE 4.8 we dus dit resultaat steeds krijgen:

(XFCE 4.8)

Dit is dus steeds als men iets tussen haakjes zet en voor het laatste haakje de 8.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/19, 21:47:47 door DarkEra »

Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/19, 20:21:08 »
Weet niet of dat kan (code aanpassen), maar je kan wèl voor één post ook kiezen om smileys uit te schakelen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/19, 20:28:06 »
je kan wèl voor één post ook kiezen om smileys uit te schakelen.

Dat is normaal de manier om zulke ongewenste smileys tegen te gaan. Ik zou moeten kijken, maar ik denk dat zo codes gewoon hard-coded zijn.

Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/19, 20:35:27 »
Even testen:
 8-)
 8)
 :cool:

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/19, 20:36:32 »
En mocht je de code wel kunnen aanpassen.
Dan heb ik een heel sterk vermoeden dat alle huidige smileys dan weer "8)" worden.
Moet geen groot probleem zijn imho.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/19, 20:37:36 »
Heb het even aangepast dat deze 2 manieren te gebruiken zijn:
8-)
:cool:

Edit: Rachid heeft gelijk, al deze smileys worden nu als "8)" weergegeven (zie startpost).

DarkEra

  • Gast
Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/19, 21:45:30 »
Hartelijk dank voor het aanpassen. Het was wel grappig om te zien in bepaalde posts maar in het begin dacht ik eerder waarom ze nu de smiley gebruikten, het klopte ergens niet. Zodoende kwam ik met citeren erachter waar de fout zat.  :D

Re: Smiley eventueel aanpassen..?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/20, 12:10:05 »
Weet niet of dat kan (code aanpassen), maar je kan wèl voor één post ook kiezen om smileys uit te schakelen.

En daar zit hem dus het probleem. Als je dus zoiets als 4.8 wil typen (zie DE's voorbeeld) maar bijv. wel een smiley :) erachter wilt plaatsen, dan komt die smiley dus ook niet tevoorschijn.
Maar mooi dat het opgelost is Nun :)