Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zelf icoontjes maken  (gelezen 4456 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zelf icoontjes maken
« Gepost op: 2006/05/01, 12:07:47 »
Een beginnersvraagje: Ik heb via Wine de Windows programma's Picasa en DVDShrink ge
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/01, 12:18:54 »
Heel stout van mij, maar je kunt je icon daar toch gewoon met gksudo nautilus heen kopi

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/01, 12:24:31 »
Je kunt het ook linken naar het plaatje in je homemap.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zelf icoontjes maken
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/01, 12:42:11 »
Citaat van: Saamelainen
Je kunt het ook linken naar het plaatje in je homemap.
Nee dat lukt niet. Ik kan wel navigeren tot de map waar ze instaan. Ik zie ze staan, wel in 't vaag lichtgrijs maar ik kan ze niet selecteren ...
Met Nautilus is 't me wel gelukt om ze in de map /usr/share/pixmaps/ te plaatsen
Maar als ik via Alacarte naar daar ga krijg ik dezelfde icoontjes in 't lichtgrijs. Ik kan ook niet de andere icoontjes selecteren die in die map staan ...

:(
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/01, 12:51:57 »
Wat gek... Heb je ze wel opgeslagen als png of xpm?
Ik zit nu achter mijn pc met Breezy, maar dat moet ik later toch eens proberen in Dapper.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Zelf icoontjes maken
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/01, 12:53:34 »
Lijkt sterk op permissie probleem :)

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/01, 13:58:09 »
Een permissieprobleem lijkt mij ook. Ik heb nog eens wat rondgesnuffeld in Crossover Office. Misschien is het niet veel anders dan Wine wat dit betreft. Bij verborgen bestanden in mijn homemap komt de icon dan in .cxoffice te staan. Hier een voorbeeld:

/home/ik/.cxoffice/PhotoFiltre/windata/Desktop/Photofiltre.xpm

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zelf icoontjes maken
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/01, 14:24:30 »
Ik heb ze opgeslagen als .png en .xpm beide met 't zelfde resultaat.

Ik heb eens in de map /home/bb/.wine rondgesnuffeld maar vind geen icoontjes in de map DVDShrink of Picasa ...

Ik heb trouwens een vreemde mannier om in die map te geraken. Via gFTP ... Als ik dan iets wil wijzigen moet ik eerst wat ik wil toevoegen uploaden naar mijn internet provider en zo downloaden in die map ...

Ja ik weet het een volslage idiote mannier maar zo lukt 't dus wel.
Maar ... ik kan nu dat icoontje selecteren en ik krijg het zelfs zover dat het icoontje verschijnt in het venstertje met invoegen Editor ...

Maar als ik sluiten klik dan blijft alle bij het oude ...
Het icoontje weigert zich aan te passen en blijft wat je ziet op de Alacarte menu lijst ...

Na edit: Die idiote mannier om in /home/bb/.wine te geraken heb ik intussen zelf opgelost: Gewoon verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken aanvinken ...
Nu de rest nog uitvissen
:D

Na edit 2: 't Is me nu toch gelukt, maar ik heb eerst die procedure 4-5 keer moeten herhalen voor ie door had dat ik wel degelijk dat icoontje wilde gebruiken ... bizar

Thx voor de hulp
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Zelf icoontjes maken
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/01, 15:36:32 »
De reden is I guess omdat uw provider niet met linux werkt, en dus geen permissies heeft, wanneer je ze terughaalt zijn ze dan wel goed voor u.

Een beetje uitleg over permissies, zijn immers nogal essenti

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/02, 22:41:26 »
@bartek
Ik heb net een hele tijd zitten prutsen in Dapper om met alacarte een icoontje te selecteren voor een programma onder CrossoverOffice en je hebt inderdaad gelijk. Alles lichtgrijs. Je kunt niets selecteren. Nergens vandaan. :/

Gast

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/03, 13:25:12 »
Volgensmij heeft een van de Gnome ontwikkelaars zich niet aan de HIG gehouden hier... Wat er aan de hand is dat het bladervenster er is om mappen te selecteren waar de icoontjes instaan, niet individuele icoontjes. Naja zo selecteer je een icoontje: In Alacarte, klik op de menu entry en dan met rechts klikken op 'eigenschappen', Klik nu op het icoontje. Je krijgt een bladerscherm. Nu zijn er twee mogelijkheden:
1 Vul bovenin dit scherm de map in waar jouw icoontje staat, druk op enter en selecteer het icoontje en klik op.
2 Klik op 'bladeren', selecteer de map waar jouw icoontje staat, en druk op openen. Klik nu op het tekstvakje bovenaan en druk op enter. Selecteer jouw icoontje en druk op ok.

Azalin

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/03, 13:46:52 »
Maar... Picasa is toch ook voor Linux te krijgen? Meen ik....?

Gast

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #12 Gepost op: 2006/05/03, 13:50:22 »

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #13 Gepost op: 2006/05/03, 22:30:11 »
Bedankt voor de tip. Ik zou graag gezegd hebben dat het gelukt was, maar helaas. Ik heb je beide manieren verschillende keren geprobeerd. Inderdaad kun je nu een icoontje selecteren. Ik druk op ok en het is netjes in de icoonselecteerder te zien. Klik dus op ok en sluiten en niets...Een hele klus voor zo'n simpel iets. Ik zou denken dat hier een foutje in Dapper zit. Het is niet logisch. In Breezy werkte het goed en niet zo omslachtig.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zelf icoontjes maken
« Reactie #14 Gepost op: 2006/05/03, 22:38:13 »
probeer eens de lokatie van dat icoontje in de icoonselecteerder te plakken (of typen). vb: /home/bb/picasa/picasa.xpm
Bij mij kwam 't icoontje toen wel tevoorschijn. Zie foto een aantal posts hierboven voor 't picasa icoontje.
Na een paar pogingen nam hij 'm toch aan. Maar 't is waar in Breezy had ik ook minder problemen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #15 Gepost op: 2006/05/03, 22:44:49 »
Ja, de locatie intypen heb ik ook gedaan. Ik zie het wel verschijnen en kan het ook selecteren zoals op jouw foto, maar na ok is er niets veranderd. Ook niet na tien keer proberen. Ik voel me dom en kan er niets aan doen. Lijkt wel of ik nog maar net bezig ben.  :D

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #16 Gepost op: 2006/05/04, 00:02:03 »
Dit komt van de site van de maker van Alacarte:

Woo, it

Saamelainen

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #17 Gepost op: 2006/05/04, 00:48:56 »
Opgelost!:)

Ik heb de nieuwe versie 0.9 ge

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Zelf icoontjes maken
« Reactie #18 Gepost op: 2006/05/04, 10:08:37 »
It's not a feature but a bug indeed :)
Zit nu op mijn Linux-box en ja, idd, er is iets verkeerd.
Thanks Saamelainen! Het is het soort dingen waarop je kan blijven zoeken...

Gast

  • Gast
Zelf icoontjes maken
« Reactie #19 Gepost op: 2006/05/04, 12:13:35 »
Hmm bij mij werkte Alacarte 0.8 voor het selecteren van eigen icoontjes...