Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sudo dpkg --configure -a ( opgelost )  (gelezen 1127 keer)

Offline houe

  • Lid
sudo dpkg --configure -a ( opgelost )
« Gepost op: 2011/01/30, 22:33:32 »
In een poging  cd dvd software  geinstalleerd te krijgen kreeg ik de volgende melding in synaptic pakketbeheer te zien zodat ik daar nu niet meer in kan :

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'sudo dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report.

diverse zoek opdrachten op deze site ingevoerd maar vindt geen overeenkomst.

Wie heeft een idee ?

groet Erik
« Laatst bewerkt op: 2011/01/31, 18:52:41 door houe »

Offline houe

  • Lid
Re: sudo dpkg --configure -a
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/30, 22:41:24 »
Ps heb deze opdracht in het terminal venster ingevoerd maar er gebeurde niets.
 ???

Re: sudo dpkg --configure -a
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/30, 22:49:11 »
Type in de terminal sudo dpkg --configure -a en geef een ENTER Nu moet je het wachtwoord intypen, hier zie je niks van, geen balletjes, sterretjes o.i.d. gewoon blind typen en geef een ENTER
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline houe

  • Lid
Re: sudo dpkg --configure -a
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/31, 18:50:33 »
Gijsbert bedankt, maar dat wist ik al het punt is dat ik dat al gedaan heb en vervolgens gebeurt er niets
gecontroleerd of het misschien al verwerkt was maar in eerste instantie leek dat niet zo te zijn
start zojuist mijn laptop op en zie dat ik toch weer in mijn synnaptic beheer kan komen.
Ben waarschijnlijk wat te ongeduldig geweest en het was ook al wat later gisteren avond
bedankt Erik

Re: sudo dpkg --configure -a ( opgelost )
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/31, 19:09:12 »
Mooi dat je dat wist, maar niet iedereen weet dat, bijv. dat je niets ziet als je het wachtwoord intypt. In ieder geval goed dat Synaptic weer werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.