Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mail bewaren met filemanager  (gelezen 1322 keer)

Offline Sharky_80

  • Lid
mail bewaren met filemanager
« Gepost op: 2010/08/13, 13:22:54 »
Ik heb een gecrashed Ubuntu 8.04 server systeem weer enigzsins aan de gang gekregen...

Alleen lukt de outlook/thunderbird verbinding via IMAP niet meer, waardoor ik mijn mail niet meer kan veiligstellen.

Nu zie ik de mail wel via bijvoorbeeld Webmin of een filemanager staan. Nu wil ik weten of er een manier is om deze betanden zodanig te saven, dat ze weer leesbaar worden in een mailprogramma...

Offline Sharky_80

  • Lid
Re: mail bewaren met filemanager
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/13, 13:51:05 »
Ik ben inmiddels al iets verder; ik heb alle mail op mijn windows PC... Het enige dat ik nog zoek is een manier om de Ubuntu mail te converteren naar Outlook mail... (.PST)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: mail bewaren met filemanager
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/13, 15:32:59 »
Je geeft een beetje weinig details.
Wat is Ubuntu mail? Lees: welk programma gebruikte je in Ubuntu? ;)

Heb je het over de mailserver? Of mails in een client (outlook, thunderbird ofzo).

Ik zal proberen de mails te openen met datzelfde programma in Ubuntu. Desnoods via een Live cd. In dat programma kun je dan waarschijnlijk alle mails netjes exporteren (zoals het hoort).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jan11000

  • Lid
Re: mail bewaren met filemanager
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/14, 14:04:13 »
thunderbird in ubuntu. De map ./thunderbird of ./mozilla/thunderbird/ deze naar een nieuwe ubuntu install kopieren en thunderbird opnieuw installeren, dan heb je je mails weer. In windows kun je virtualbox installeren, hier ubuntu in installeren, etc.

Offline MrTre

  • Lid
Re: mail bewaren met filemanager
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/14, 14:38:10 »

Alleen lukt de outlook/thunderbird verbinding via IMAP niet meer, waardoor ik mijn mail niet meer kan veiligstellen.

Je schrijft dat je verbinding met je mailserver maakt via IMAP. Dit protocol zorgt ervoor dat je mails centraal op de server opgeslagen worden (bijv.: Gmail.com). Op een nieuwe installatie de verbinding weer maken en je mails worden netjes gedownload.

Offline vanadium

  • Lid
Re: mail bewaren met filemanager
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/15, 10:49:59 »
Citaat
Het enige dat ik nog zoek is een manier om de Ubuntu mail te converteren naar Outlook mail... (.PST)
Ubuntu mail converteren naar outlook formaat zal niet zomaar lukken, tenzij Outlook voorzien is van een conversieprogramma om het open source mbox formaat om te zetten naar hun proprietair formaat. Omgekeerd kan wel: thunderbird kan op een Windows systeem Outlook mail importeren.