Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jolicloud  (gelezen 6020 keer)

Offline Trabant

  • Lid
Jolicloud
« Gepost op: 2011/02/12, 15:14:11 »
Ik heb nu ubuntu 10.04 op mijn netbook staan, maar zou graag Jolicloud of iets in die aard erop zetten om nog sneller te werken.
Ik heb al even Linux Mint overwogen, maar heb besloten om er iets voor netbooks op te zetten.

Nu wou ik nog graag weten of je met Jolicloud ook offline kan werken op de één of andere manier.

Of weet iemand nog een alternatief?

DarkEra

  • Gast
Re: Jolicloud
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/12, 21:26:22 »
Het is volgens mij mogelijk om met Jolicloud offline te werken mits je "native apps" heb geinstalleerd zoals Banshee, OpenOffice Writer/Calc/Impress, Gimp bijvoorbeeld. Maar zoveel sneller is Jolicloud naar mijn gevoel niet in vergelijking tot Ubuntu. Veel verschil zal er niet in zitten althans. Snelheid heeft naar mijn mening niets te maken met een bepaalde distributie maar meer met de hardware waar een OS op moet draaien.

Voor de rest is JoliCloud wel een leuke distro en ook zeer geschikt voor netbooks en gewone pc's/laptops. Heb 'm zelf al een tijdje draaien op mijn netbook.

Re: Jolicloud
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/12, 21:27:41 »
ubuntu 10.04 netbook remix =D
of kubuntu 10.10 netbook ;)
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Trabant

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/12, 21:32:37 »
Ik ga Jolicloud dan eens proberen (dacht dat je echt niks kon offline).

Bestaat ubuntu 10.04 netbook remix dan? 10.10 netbook heb ik geprobeerd te installeren, maar lukte niet.

FrSu

  • Gast
Re: Jolicloud
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/12, 21:45:28 »
Peppermint kan ook.

Re: Jolicloud
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/12, 21:55:24 »
10.10 vond ik niet zo'n succes.
deed een beetje vreemd af en toe
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: Jolicloud
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/13, 06:02:54 »
Bij mij draait al een tijdje Jolicloud op het netbookje en ik kan uit ervaring zeggen dat deze distributie een heel stuk vlotter draait dan Ubuntu, Peppermint, Opensuse, Fedora en Linux Mint (incl. Debian Edition). Er valt prima offline mee te werken al geldt dat natuurlijk niet voor de web apps. Het installatieprogramma van Jolicloud bevat een aantal offline applicaties. Daarnaast kun je via de commandline Synaptic opstarten en dan is er natuurlijk veel meer te installeren ;-)

Offline Trabant

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/13, 09:40:08 »
Bij mij draait al een tijdje Jolicloud op het netbookje en ik kan uit ervaring zeggen dat deze distributie een heel stuk vlotter draait dan Ubuntu, Peppermint, Opensuse, Fedora en Linux Mint (incl. Debian Edition). Er valt prima offline mee te werken al geldt dat natuurlijk niet voor de web apps. Het installatieprogramma van Jolicloud bevat een aantal offline applicaties. Daarnaast kun je via de commandline Synaptic opstarten en dan is er natuurlijk veel meer te installeren ;-)
Ben ondertussen overtuigd om Jolicloud te installeren.
Het is uiteraard normaal dat je zonder internetverbinding je e-mail niet kan checken etc., zolang ik maar de tekstverwerker ed kan gebruiken is het voor mij goed!

DarkEra

  • Gast
Re: Jolicloud
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/13, 17:00:22 »
Daarnaast kun je via de commandline Synaptic opstarten en dan is er natuurlijk veel meer te installeren ;-)

Hoezo via de commandline Synaptic opstarten als men de mogelijkheid heeft het menu met een druk op de knop op te roepen en daar gewoon Synaptic te selecteren?  ??? :)

Re: Jolicloud
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/13, 17:18:36 »
Daarnaast kun je via de commandline Synaptic opstarten en dan is er natuurlijk veel meer te installeren ;-)

Hoezo via de commandline Synaptic opstarten als men de mogelijkheid heeft het menu met een druk op de knop op te roepen en daar gewoon Synaptic te selecteren?  ??? :)

Sorry, maar ik draai nog Jolicloud 1.0 en daar zit het echt niet in het menu. Dus zo raar is het dan niet.

DarkEra

  • Gast
Re: Jolicloud
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/13, 17:43:42 »
Ah, dat verklaart natuurlijk een hoop beste Jan. Ik draai namelijk de 1.1 versie van Jolicloud, de 1.0 heb ik nooit gebruikt namelijk.

Re: Jolicloud
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/13, 18:17:22 »
Helaas voor mij, Ubuntu related betekend toch weer problemen met de Atheros AR5007EG WiFi kaart.
Nog ff en ik ga een andere laptop scoren, dit is het enige wat me tegenhoud voornamelijk linux te gebruiken.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/13, 19:50:11 »
Je kan ook een werkende wifi-dongle op de kop tikken.. ben je voor twee tientjes klaar...


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Trabant

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/15, 20:20:26 »
Ik sta op het punt Jolicloud te downloaden maar weet niet welke ik moet dowloaden. Er staat 'Keep Windows' en 'Only Jolicloud'. Dus ik dacht 'keep windows' want ik wil windows houden, maar als ik het download is het een .exe-bestand. Moet ik die nemen en Jolicloud installeren in windows of de tweede keuze nemen en een USB-stick maken?


Offline Jan E.

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/15, 20:29:29 »
Ik snap de verwarring...

De optie die jij ziet is vergelijkbaar met de WUBI installatie van Ubuntu. Met andere woorden, je installeert Jolicloud binnen in Windows, alsof het een programma is. Tijdens het opstarten van je pc krijg je de mogelijkheid te kiezen voor Jolicloud. Mocht Jolicloud je niet bevallen, start je Windows weer op en verwijder je het alsof het een gewoon programma is.

Dit is een mooie optie voor als je het eens wilt uitproberen, anders dan vanaf de CD. Weet dan wel, dat het niet helemaal zo zal werken als een "echte" installatie die je naast Windows hebt gedaan. Als je dat wilt, moet je kiezen voor "Just Jolicloud". Die optie is in principe ook beter, want geen Windows dus stabieler.....

Aan jou de keus. Mocht je nu besluiten eerst te willen proberen, weet dan, dat je die installatie niet mee kunt nemen naar de volledige installatie en dus alles kwijt bent als je het verwijderd om een echte installatie te doen.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Trabant

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/15, 21:30:04 »
Ok, bedankt voor je reactie. Maar als ik 'Just Jolicloud' kies kan ik hopelijk toch installeren via een USB-stick (dus iso gebrand op USB)? Zodat dus Windows wel kan houden...

Jolicloud testen hoeft niet meer, want ik heb het al online kunnen 'proberen'.

DarkEra

  • Gast
Re: Jolicloud
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/15, 22:11:47 »
Je kan de Jolicloud usb creator downloaden maar ik zeg je op voorhand dat de Windows versie de enige is die echt werkt, de mac en linux versie werken niet.
Of je zou dus Startup disk creator van Ubuntu zelve kunnen proberen en daarmee een opstartbare USB stick maken.

Het verdere installeren naast Windows, de dual boot dus, is hetzelfde als met Ubuntu.

Offline Trabant

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/16, 07:18:18 »
Ok, bedankt. Heb inderdaad ook al gemerkt dat het onder mac niet lukte.. Ik ga het onder windows maken.

Re: Jolicloud
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/18, 19:15:33 »
Xubuntu of Lubuntu ook nog een keuze he...
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


DarkEra

  • Gast
Re: Jolicloud
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/18, 22:03:50 »
Beetje in de war lord4163? Volgen kan ik je in deze even niet. Trabant geeft alleen aan dat hij een opstartbare USB Stick maakt in Windows van Jolicloud. Dus ik vraag me af wat je reactie er nu mee te maken heeft eigenlijk....  ???