Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken  (gelezen 922 keer)

http://crave.cnet.co.uk/laptops/htc-barred-from-making-windows-8-tablets-report-claims-50008174/

Nogal vreemd. Ze hebben jarenlang Windows Mobile en niks anders gebruikt, ze maken even een uitstapje naar Android met ondertussen wel enkele Windows Phone-toestellen en nu zijn ze ineens te onervaren ???
Misschien is dit dan wel een kans voor Ubuntu  als HTC een echte desktop op een tablet wil in de plaats van Windows 8?

Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/10, 10:20:22 »
Zou een zeer verstandige beslissing zijn, als ze Ubuntu gaan gebruiken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/10, 13:37:44 »
Ik geef Microsoft helemaal gelijk met de constatering dat HTC zijn onervarenheid ten toon spreidt. Een fabrikant met Windows ervaring maakt toch geen uitstapjes naar iets anders? Dan weet je dat dat je duur komt te staan. Dus, helemaal gelijk hebben ze bij Microsoft. HTC heeft gewoon te weinig ervaring. ;)

En dan is MS niet te beroerd om een spoedcursus in te gelasten. Zo vriendelijk is men dan wel. :D
« Laatst bewerkt op: 2012/06/10, 13:39:22 door Thomas de Graaff »

Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/10, 13:39:38 »
Ik geef Microsoft helemaal gelijk met de constatering dat HTC zijn onervarenheid ten toon spreidt. Een fabrikant met Windows ervaring maakt toch geen uitstapjes naar iets anders? Dan weet je dat dat je duur komt te staan. Dus, helemaal gelijk hebben ze bij Microsoft. HTC heeft gewoon te weinig ervaring. ;)

Uhm, HP maakte ook een uitstapje naar webOS na 1 Windows-tablet te hebben geproduceerd (inmiddels 2) maar die mogen wel een Windows 8-tablet maken. Dat is dan toch niet logisch of wel?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/10, 15:39:29 »
Maar dat uitstapje werd een flop. HTC heeft een succesvol uitstappeke.

Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/10, 15:50:42 »
Maar dat uitstapje werd een flop. HTC heeft een succesvol uitstappeke.

Nuja, op telefoongebied ja. Die tablet van HTC verkoopt voor geen meter.

Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/11, 12:44:09 »
Tja Microsoft kent toch XDA-developers ? HTC zal (als het gewenst is) sowieso via de achterdeuren een W8 loslaten voor hun producten.
Legaal of niet, de eindverantwoordelijkheid ligt toch bij de gebruiker die het installeert.
Ik ben zeker dat er diverse ROM's van hoge kwaliteit zullen gereleast worden a volonté.

Wat niet mag van Microsoft is dan in feite niet relevant. Zoals met hun WP7 mango e.d.

Wel een kinderachtige houding van Microsoft om zo'n gereputeerd merk gewoon links te laten liggen. Alsof Samsung het dan beter doet....
Maar ik vermoed dat W8 t.o.v. Android toch maar een slag in het water is. Voor HTC is het maar een pech, een pech die ze makkelijk kunnen counteren met idd Ubuntu te nemen of een ander Linux-systeem.

Redenen genoeg voor mij om W8 compleet links te laten liggen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Microsoft: HTC is niet ervaren genoeg om Windows 8-tablets te maken
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/11, 13:11:42 »
"Legaal of niet, de eindverantwoordelijkheid ligt toch bij de gebruiker die het installeert. "

Dan krijgen ze een rechtszaak aan hun broek van MS. En ROMS komen er niet want er zijn geen ROMS daar de broncode gesloten is.

"Maar ik vermoed dat W8 t.o.v. Android toch maar een slag in het water is."

Mwah, Android op tablet heeft ook maar een marginaal marktaandeel.

Maar ik hoop in ieder geval dat Canonical hier op inspeelt. HTC  faalt met Android op tablet (op phones is een ander verhaal) en W8 mag ook al niet... dan is dit dé kans voor Canonical om in de tabletmarkt te stappen en aangezien HTC tot high-end behoort is die combi echt bijna perfect :)