Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu  (gelezen 2468 keer)

foeke11

  • Gast
Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Gepost op: 2008/06/24, 22:47:47 »
Hoi allemaal,

Ik heb een asus EEE en heb hier een eeekubuntu versie op gezet, maar nu heb ik het zelfde probleem al bij de gewone ubuntu dat geen draadloos internet geeft.

kan iemand me hierbij helpen, ik weet eigenlijk zo goed als niks van ubuntu hoe het werkt dus graag is stappen uitleggen
alvast bedankt

Offline lizardman

  • Lid
Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 09:36:02 »
Waarschijnlijk gaat alles wel goedkomen als je de tips op de Ubuntu Documentation volgt: https://help.ubuntu.com/community/EeePC


succes!

edit: En op de Eeeuser.com wiki staat ook heel veel info waarmee je er vast wel uitkomt ;) http://wiki.eeeuser.com/
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

dicomed

  • Gast
Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 10:11:29 »
Er zijn veel problemen met draadloos internet in Hardy Heron, zo ook bij mij. De oorzaak is volgens mij de netwerk manager. Zelf heb ik nu als netwerk manager wicd geinstalleerd en beide verbindingen (bedraad en draadloos) kwamen moeiteloos tot stand. Bij installatie van wicd wordt de oude netwerk manager er uit gegooid.

Offline lizardman

  • Lid
Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/25, 19:17:32 »
De Eeepc heeft een Atheros wifi chip waarvoor je de madwifi drivers moet downloaden en instaleren.
Dit staat beschreven in de links die ik eerder gaf.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/25, 23:29:21 »
Citaat van: dicomed
Er zijn veel problemen met draadloos internet in Hardy Heron, zo ook bij mij. De oorzaak is volgens mij de netwerk manager. Zelf heb ik nu als netwerk manager wicd geinstalleerd en beide verbindingen (bedraad en draadloos) kwamen moeiteloos tot stand. Bij installatie van wicd wordt de oude netwerk manager er uit gegooid.
Inderdaad is de NM in Ubuntu op zijn minst behoorlijk ontoegankelijk, inconsekwent en geeft deze geen enkele melding wat er eventueel mis kan zijn bij niet totstandkoming van een verbinding. Ik heb er al vele dagen mee gerommeld en hier werkt het nu.
Maar..... Ubuntu wordt steeds beter en ook de NM komt aan de beurt.
Intussen ga ik zeker wicd proberen. Hier kun je instructies voor het installeren van wicd vinden: http://ubuntulinuxhelp.com/is-your-linux-network-wicd-wicked/
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline lizardman

  • Lid
Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/26, 10:16:31 »
Maar het feit dat wireless op de Asus Eeepc met Ubuntu niet uit de doos werkt heeft dus helemaal niets met NM te maken, maar met de driver....
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/26, 13:21:25 »
Citaat van: lizardman
Maar het feit dat wireless op de Asus Eeepc met Ubuntu niet uit de doos werkt heeft dus helemaal niets met NM te maken, maar met de driver....
Helemaal correct (.....vermoed ik).
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

foeke11

  • Gast
Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/26, 20:17:40 »
Dankje lizardman, het werkt nu idd wel.
Nu heb alleen allemaal kleine andere dingen maar daar open ik wel een ander forum voor.
Bedankt

Draadloos internet op Asus EEE onder kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/26, 21:20:36 »
foeke11, zou je in een ander draadje je ervaringen willen zetten met de eeePC?
Velen zijn nieuwsgierig, o.a. mijn persoontje, ik wil n.l. ook zo'n eeePC aanschaffen.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27709

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.