Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy  (gelezen 1318 keer)

MichielArndts

  • Gast
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Gepost op: 2007/10/23, 19:04:53 »
Ik heb gisteren mijn Feisty naar Gutsy geupgrade via de update manager. Dat is allemaal goed gegaan op een paar problemen na die ik niet terug kan vinden.

1. Wireless werkt niet meer. Wanneer ik zelf handmatig iets invoer loopt hij vast. Wanneer ik een bedraad netwerk gebruik moet ik hem telkens handmatig invoeren na elke restart.

2. Wanneer ik de uitknop aanklik loopt het hele systeem vast. Ik doe dan of powerknop 6sec vasthouden totdat de laptop geheel uit is, of ik doe ctrl-alt-bckspace waardoor ik weer verder kan.

3. Ik kan niet mijn Windows schijf zien bij Computer.

4. Resolutie opgelost

MichielArndts

  • Gast
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 19:13:38 »
bump

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 19:25:10 »
Opwaarderen van een oudere versie naar een nieuwe versie, geeft soms problemen. Ik raad daarom altijd een schone installatie aan, met formatteren en al, bij elk besturingssysteem onder de zon.

Offline lizardman

  • Lid
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 22:46:45 »
en een aparte "/home" partitie kan dan wel handig zijn, dan blijven bij een nieuwe installatie alle bestanden in je /home map bestaan, en dat kan een hoop werk schelen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 22:49:56 »
Citaat van: lizardman
en een aparte "/home" partitie kan dan wel handig zijn, dan blijven bij een nieuwe installatie alle bestanden in je /home map bestaan, en dat kan een hoop werk schelen.
Klopt. Maar dan wis ik in de /home toch altijd nog even alle verborgen bestanden en mappen. Schone lei, ook qua instellingen.

Behalve .mozilla, .mozilla-thunderbird, .amsn. En mijn documenten laat ik natuurlijk ook staan (duh...).

Offline lizardman

  • Lid
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/25, 00:42:00 »
:)
..Inderdaad is het goed om te weten dat er in je /home ook veel instellingen worden bewaard in  verborgen mappen.
Deze verborgen mappen kun je zichtbaar maken door in nautilus ->Beeld->Verborgen bestanden weergeven. te kiezen
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

llbowen

  • Gast
Paar probleempjes na upgrade naar Gutsy
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/25, 15:24:12 »
Citaat van: MichielArndts
Ik heb gisteren mijn Feisty naar Gutsy geupgrade via de update manager. Dat is allemaal goed gegaan op een paar problemen na die ik niet terug kan vinden.

1. Wireless werkt niet meer. Wanneer ik zelf handmatig iets invoer loopt hij vast. Wanneer ik een bedraad netwerk gebruik moet ik hem telkens handmatig invoeren na elke restart.
Hier exact hetzelfde. Na elke opstart van de pc Wirelessverbinding weg. Wel is -in netwerkbeheer- de netwerkverbinding nog aanwezig en aangevinkt. Ook is de draadjesverbinding aangevinkt, maar aangezien daar geen draadje aan zit, kan ik daar niks mee.
De work-around* bij mij is: beide verbindingen uitvinken. Netwerkbeheer afsluiten. Netwerkbeheer opnieuw opstarten. Nu staat er geen enkele verbinding meer. Wel in de andere tabbladen gegevens zichtbaar (Algemeen, DNS, Hosts). Opnieuw Netwerkbeheer afsluiten. Dan weer opstarten. Nu zijn de verbindingen weer zichtbaar, maar beide zijn uitgevinkt. Dan Eigenschappen van de wireless aankiezen. Daar is dan de WPA-key verdwenen. Die opnieuw invoeren. Dan op OK klikken. Dan wordt het netwerk opnieuw geconfigureerd. En dan doettie het weer.
Maar: de verbinding is dan rete traag en instabiel. Kijk ik opnieuw bij de netwerk configuratie dan staan beide (draad- en wirelessverbinding) weer aangevinkt...

*Dit alles "gewoon" middels de GUI, niet in een terminal.

Suggesties wat ik hier kan doen? (Een clean install zou misschien een oplossing zijn, maar daar wil ik nog even niet aan.)

Addition:
Update naar Gutsy op 19-10 gedaan.