Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?  (gelezen 594 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?
« Gepost op: 2012/10/14, 00:40:23 »
Zelf draai ik voornamelijk Xubuntu, maar voor mijn docu wil ik graag weten: hoe stabiel is GNOME Classic (gnome-session-fallback) bij jullie?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/14, 11:33:40 »
Ik gebruik het op een notebook die op Debian Testing draait. Het draait stabiel, maar ik ben toch al een paar keer tegengekomen dat Debian bij het uitvoeren van updates een deel of zelfs het geheel van de Gnome3 desktop wil deïnstalleren. Bij een argeloze gebruiker kan dat dus leiden tot systeemstarts die een tekstterminal tonen. De laatste paar maanden is dit echter niet meer voorgekomen.
Het grootste minpunt van de Gnome3 Fallback desktop is dat je er veel minder aan kunt customiseren dan bij de Gnome2 desktop, maar je kunt hem wel vrij goed hetzelfde uiterlijk geven qua panelobjecten, zolang je bij diegenen blijft die standaard al in Gnome zitten.

Offline Dave

  • Lid
Re: Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/14, 13:09:33 »
zet het zelf op alle pc's en laptops als standaard en ken er geen enkel probleem mee.

Offline HM63

  • Lid
Re: Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/14, 16:06:15 »
2 X geprobeerd om op te starten, echter Gnome en Unity staan dwars door elkaar heen. Voornamelijk de panels!

Offline Dave

  • Lid
Re: Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/14, 17:40:57 »
2 X geprobeerd om op te starten, echter Gnome en Unity staan dwars door elkaar heen. Voornamelijk de panels!

na een standaard installatie van Ubuntu? Of speelt er nog iets anders mee.
Dit lijkt eerder op een volledige desktop erbij geinstalleerd.
enige verschil met gnome2 is dat de systeem bestanden nu in "toepassingen/systeemgereedschap" staat.
Best wel overzichtelijk.

Offline HM63

  • Lid
Re: Hoe stabiel is GNOME Klassiek (gnome-session-fallback)?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/15, 16:01:38 »
Via Pjotr's site heb ik de aanwijzingen gevolgd en bij wijze van experiment gekeken of de Gnome sessie fallback werkte. Unity en "Gnome 2" staan dwars door elkaar heen. Ik heb ook al een keer een herinstallatie gedaan van 12.04 en weer geconstateerd dat, bij mij, fallback niet goed werkt. Unity en Gnome shell werkt perfect!