Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Feisty liveCD en Gigaset USB Adapter 108  (gelezen 772 keer)

Offline canti

  • Lid
Ubuntu Feisty liveCD en Gigaset USB Adapter 108
« Gepost op: 2007/05/18, 10:31:15 »
Beste leden van het forum,

Ik ben volslagen nieuw hier. Ik heb gisteren een liveCD van Feisty aangemaakt. Ik ben wat aan het rondsnuffelen of deze zou kunnen werken in mijn laptop. Zo wil ik o.a. kijken of het goed kan werken met Gigaset USB adapter 108 samen met Siemens SX551 WLAN DSL (oftewel Experiabox-systeem van Planet/KPN).

Volgens forums kan men vanuit livecd het internet op, maar bij het opstarten van livecd gaat het lampje WLAN van de Gigaset echter uit. Er kan dus geen verbinding gemaakt worden. Hoe krijg ik gigaset weer aan de praat? Powerlampje staat wel aan.

Overigens ziet Ubuntu Feisty werkelijk fantastisch uit! Misschien dat ik op termijn over ga op installatie...

Hartelijke groeten,
canti

mderking

  • Gast
Ubuntu Feisty liveCD en Gigaset USB Adapter 108
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/18, 11:44:05 »
ubuntu is erg nice i.d.d

Na 2 minuten googlen vond ik iemand met hetzelfde probleem die het ook opgelost heeft. Makkelijk is deze methode misschien niet, maar hij werkt wel. Grote pot koffie zetten en rustig blijven, dan moet het lukken ;-)

http://www.alleslinux.com/forum/viewtopic.php?p=30870&sid=e31202ac0be52700a563cee63b29afc0

Offline canti

  • Lid
Ubuntu Feisty liveCD en Gigaset USB Adapter 108
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/18, 13:09:15 »
Hallo mderking,

Dank je wel voor je reply. Ik heb even gekeken waarnaar je me verwees. Dat ziet inderdaad niet gemakkelijk uit. Ik heb ondertussen gezien dat er in de Engelstalige site van Ubuntu een uitgebreide helpdocument is voor niet-supported wificards (zie https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessTroubleShootingGuide). Ik ga eens op een rustige moment deze bekijken en uitvoeren. Hopelijk lukt het me uiteindelijk wel.

Heeft iemand anders van dit forum ervaring met Gigaset USB Adapter 108? Er moet toch een makkelijkere manier zijn, dacht ik...

Enfin, ik laat jullie nog wel weten. Eerst heb ik andere (studie)prioriteiten.

Groetjes,
canti

P.S.: ik lust overigens geen koffie...