Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: leuke mahjong onder wine?  (gelezen 4855 keer)

Jean_

  • Gast
leuke mahjong onder wine?
« Gepost op: 2008/06/05, 13:11:58 »
Weet iemand er een?
Ik heb wel native kmahjong en xmahjong.

Ik heb er ook een paar in windows, vaak met direct x en goed fullscreen, alleen ze werken niet zo geweldig, zeker niet met compiz en vaak ook niet met kwin, ze vernaggelen vaak je hele x en je kan control-alt-backspace doen.

leuke mahjong onder wine?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/06, 03:29:41 »
Hoe zit het met de normale mahjon onder ubuntu..?? is die slecht dan of zo??

leuke mahjong onder wine?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/07, 00:41:05 »
Had onder windows kyodai mahjong draaien,weet niet of die ook onder wine draait.Gebruik nu alleen nog mahjong onder linux,vind ik ook erg mooi.
Kubuntu 20.04

Jean_

  • Gast
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/07, 11:34:41 »
Die heb ik en draait niet lekker onder wine nee.

Wat ik nu heb behalve xmahjong en kmahjong is 'mahjong master 5', krijg soms wel een crash maar is wel te doen. Deze vind ik mooier en heeft meer aan boord dan zn native tegenhangers, ondanks dat de religieuzen onder ons daar misschien moeite mee hebben. :)

Citaat van: dellkubuntu
Had onder windows kyodai mahjong draaien,weet niet of die ook onder wine draait.
P.s. wat vaak het kritieke punt is bij dit soort spelletjes is de code die wordt uitgevoerd als het spel be-eindigt en de desktop herstelt moet worden, dus resolutie weer teruggezet e.d. Daar crasht je windows manager dan wel es op.

leuke mahjong onder wine?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/07, 13:55:16 »
zorg dan dat wine-programmas onder een virtuele desktop draaien. toepassingen=>wine=>configure wine, tabblad "grafisch", vink daar "emuleer een virtuele desktop" aan en geef het een resolutie.

Offline woteb

  • Lid
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/07, 14:49:39 »
Mijn vrouw is een fervent mahjong speler. Zij gaat altijd naar een spelletjes site www.spele.nl en www.funnygames.nl. Daar staan tientallen mahjong varianten.

http://www.funnygames.nl/spel/mahjongg.html
http://www.spele.nl/games/mahjong/mahjong.html
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Jean_

  • Gast
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/07, 20:24:51 »
@Nunslaughter

Goeie tip, kende het nog niet, werkt goed bij degene die ik vaker gebruikte, ga het bij de anderen ook nog es proberen. Wel geen fullscreen meer, taakbalk in beeld, maar je kan niet alles hebben.

@woteb
Ook bedankt, is ook goeie tip maar ik vind het toch minder vergeleken bij een app die min of meer fullscreen draait, zonder reclame etc.

Edit, zoekend naar meer info over 'emulate desktop' kwam ik deze tegen:
http://gaming.gwos.org/doku.php/wine:winestuff

leuke mahjong onder wine?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/07, 21:45:26 »
ge kunt ook verschillende "bottles" aanmaken en voor verschillende programmas verschillende configuraties maken. heb ik pas nog gedaan voor world in conflict.

Offline eendje

  • Lid
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/07, 22:03:30 »
Citaat van: Nunslaughter
ge kunt ook verschillende "bottles" aanmaken en voor verschillende programmas verschillende configuraties maken. heb ik pas nog gedaan voor world in conflict.
Hoe doe je dat in Wine? Ik dacht dat iets was van Crossover Office van Codewavers.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

leuke mahjong onder wine?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/07, 23:41:18 »
eigenlijk maakt ge gewoon een nieuwe .wine map aan.
even een voorbeeld:
mkdir -p $HOME/.wine-mahjong     # maakt een nieuwe map aan naar keuze
WINEPREFIX="$HOME/.wine-mahjong" wineprefixcreate     # zet de wine configuratie bestanden en dergelijk in deze map

let er vanaf nu op dat ge alles wat ge met deze configuratie wilt doen, ge dat ook moet aangeven!

WINEPREFIX="$HOME/.wine-mahjong" wine Setup.exe
WINEPREFIX="$HOME/.wine-mahjong" winecfg

Jean_

  • Gast
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/08, 07:42:29 »
In de link die ik gaf staat onderaan bij advanced ook een truuk om games in een aparte x sessie te starten of zelfs zonder windowmanager. Zo had ik bv in san andreas en vice city het euvel dat de speler bleef bewegen zonder dat ik iets deed, onspeelbaar dus. Wellicht kan deze methode uitkomst bieden in dergelijke gevallen omdat het toetsenbord dan rechtstreekser aangesproken wordt. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ga het zeker een keer doen.

Offline eendje

  • Lid
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/08, 13:15:25 »
Citaat van: Nunslaughter
eigenlijk maakt ge gewoon een nieuwe .wine map aan.
even een voorbeeld:
mkdir -p $HOME/.wine-mahjong     # maakt een nieuwe map aan naar keuze
WINEPREFIX="$HOME/.wine-mahjong" wineprefixcreate     # zet de wine configuratie bestanden en dergelijk in deze map

let er vanaf nu op dat ge alles wat ge met deze configuratie wilt doen, ge dat ook moet aangeven!

WINEPREFIX="$HOME/.wine-mahjong" wine Setup.exe
WINEPREFIX="$HOME/.wine-mahjong" winecfg
Aha. Wordt er dan ook in de map geïnstalleerd?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

leuke mahjong onder wine?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/08, 13:39:54 »
ja correct, uw programma word dan (in dit geval) geinstalleerd in .wine-mahjong.

echt wel handig als ge voor verschillende programmas ook verschillende configuraties nodig hebt.


maar zoals gezegd, moet ge dan ook altijd met die prefix werken, dus wine in uw toepassingen menu geld alleen voor de originele wine installatie.

Offline eendje

  • Lid
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/08, 15:52:45 »
Ach, dat is ook wel te fixen in het menu :)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Jean_

  • Gast
leuke mahjong onder wine?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/08, 20:02:24 »
Een spel in een aparte x server opstarten zonder window manager werkt dus.