Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx  (gelezen 910 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx
« Gepost op: 2010/05/26, 03:35:08 »
Hoi,

Ik merk dat als ik Ubuntu heb geinstalleert, dat het steeds verschillend is hoeveel downloads ik tegelijk kan binnentrekken.
Ik kan nergens vinden dat ik daar iets over te zeggen heb.
Waar kan ik hoe instellen dat ik in Firefox heel veel downloads tegelijk kan laten binnenkomen?
Nu zijn het maximaal 8, andere keren 6, 12 of zelfs oneindig.

Offline n00buntu

  • Lid
Re: Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 10:10:45 »
Dit kan ook aan de server liggen van waar je de zaken probeert te downloaden.

Om overbelasting van een server te voorkomen, kan het aantal downloads van een cliënt (= jouw PC, bijv.) op een server gelimiteerd worden in snelheid en het aantal toegestane connecties voor de desbetreffende cliënt (e.e.a. wellicht op basis van een uniek IP nummer, dat elke bezoekende browser/computer meezend).

Wil je zo'n server instelling proberen te omzeilen (zoals bepaalde z.g. Firefox tweaks proberen te suggereren), kan het zelfs zo zijn dat jouw PC geblokkeerd wordt door de desbetreffende server; zodat je helemaal niets meer kunt downloaden.

Offline Asperger

  • Lid
Re: Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/27, 22:24:57 »
Waar ik ook kom, ghoeveel het ook is, hoe rap het ook gaat, ik heb wel ALTIJD 1,2 Mb/s en ALTIJD hetzelfde aantal downloads tegelijk.
Meestal is dat 8, soms 6 na een installeer van een nieuwe versie van Ubuntu.
In Windows FF is het overigens ook meestal 6 of 8.
Soms is het ALTIJD oneindig.

Offline n00buntu

  • Lid
Re: Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/28, 14:02:41 »
Je kunt overwegen om een externe downloadmanager te gebruiken.

Voor Windows gebruik ik zelf weleens FDM, ik weet alleen niet wat er voor Ubuntu/Linux beschikbaar is.
Één van de voordelen van zo'n externe downloadmanager is dat je dan meer controle hebt over het aantal downloads die je tegelijk kunt starten. (Maar, ook hiermee kun je bepaalde mogelijke ingestelde restricties op een server niet altijd omzeilen.)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/28, 15:36:14 »
Kget is een download manager voor linux.

Hoeveel en hoe snel ligt aan de servers waar je download. Soms mag je maar 2 files tegenlijk downloaden. Daarom met kget downloaden en in de wachtrij zetten.

Offline Asperger

  • Lid
Re: Firefox aantal tegelijk te downloaden files Lucid Linx
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/28, 16:52:44 »
Hoi,

Progje gevonden, gewoon via synaptics.
Nu vraag ik me af hoe ik downloads van een gewone site kan managen met die Kget.
De downloads zijn GEEN torrents voor de duidelijkheid.