Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: S-Video: Beeld op TV scherm veel te groot  (gelezen 1552 keer)

Offline fhgoeree

• Lid
    • Bekijk profiel
  • Steunpunt: Nee
S-Video: Beeld op TV scherm veel te groot
« Gepost op: 2008/09/09, 21:49:43 »
Na een heel weekend zoeken en proberen is het me eindelijk gelukt m'n Nvidia 8400GS kaart zo te configureren, dat ik ook beeld op m'n TV scherm heb (sudo nvidia-settings). Ik heb m'n TV scherm als clone aangegeven.
Helaas is het weergegeven beeld veel te groot voor het TV scherm. Als ik een DVD film wil afspelen kan ik wel full screen kijken, maar ik mis zowel aan de rechter- als aan de onderkant een stuk van het beeld.
Dit geldt overigens ook voor het weergeven van het bureaublad
Heeft iemand een idee of een suggestie wat ik hieraan nog kan doen ?
Bij voorbaat mijn dank.

Freek Goeree

Offline dallco

• Lid
    • Bekijk profiel
    • stormsail.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/09, 22:28:56 »
Het is de overscan die in iedere tv zit soms kan je je tv instellen op letterbox of een dergelijke benaming om het gehele beeld te zien.
Ik weet dat mijn MCE met een nvidia kaart er ook iets vanuit de videokaart mee kan maar dat heb ik onder windows lang geleden nooit aan de praat gekregen......wie weet kan je wat bij het mythbuntu forum vinden.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline fhgoeree

• Lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/18, 20:52:05 »
Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Ik ben steeds uitgegaan van de resolutie van het TV scherm en heb daar bijna oneindig mee geexperimenteerd. Dit is natuurlijk niet juist. Ik wil het scherm van m'n laptop clonen en dus zal ik me moeten aanpassen aan de mogelijkheden van m'n TV. Schoot me ineens te binnen, dat wanneer ik een film in Windows wil zien, dat dan de resolutie van m'n laptop wordt aangepast aan de hoogstmogelijke resolutie van de TV. Dus dit heb ik nu ook in Ubuntu gedaan en over het resultaat niets dan lof, al zeg ik het zelf -:)
In ieder geval een bedankje voor de mensen hier die hebben meegedacht.

Freek Goeree