Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel compilen met vmware  (gelezen 594 keer)

stiff

  • Gast
Kernel compilen met vmware
« Gepost op: 2006/12/11, 16:47:02 »
Hallo,

Voor een project op school moeten we een PXE server opzetten zodat pc's int netwerk kunnen booten van die server. De bedoeling is dat in de linux distro vmware zit zodat clients dan in een virtuele omgeving kunnen werken.

Kan iemand mij helpen om een linux kernel te compilen waarin vmware dan ook zit?????

thx

Offline woteb

  • Lid
Kernel compilen met vmware
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/11, 17:04:55 »
Als je VMwareplayer via synpatic installeert, dan worden de benodigde modules automatisch opgehaald en ge
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

stiff

  • Gast
Kernel compilen met vmware
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/11, 23:26:50 »
Weet er iemand anders nog een manier om dit te doen? Het is nogal dringend... :(
Ik moet echt een kernel compilen waarin vmware dan ook zit

Offline woteb

  • Lid
Kernel compilen met vmware
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/12, 15:32:12 »
Je hebt ook een Linux versie van VMware server. Die kun je gewoon bij VMware gratis downloaden. Elders op dit forum staat hoe je deze VMware server moet installeren. Voor wat betreft het compileren, bij mij weten verzorgt de player dat zelf voor je bij het installeren. Als de benodigde bestanden aanwezig zijn gaat dan alles via een script. Wat niet aanwezig is kun je via een andere terminal via apt-get ophalen. Zo heb ik tenminste een keer de player handmatig via de tar.gz file ge
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)