Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi werkt, maar icoon boven in geeft niks aan  (gelezen 738 keer)

Offline Tw4n

  • Lid
Wifi werkt, maar icoon boven in geeft niks aan
« Gepost op: 2012/07/16, 12:43:18 »
Hoi, ik ben een newbie wat linux betreft maar wil het toch eens uit proberen op mijn laptop als mini server (ubuntu 12.04 server 32bit, helaas maar 32bit processor)
Om het mij zelf wat makkelijker te maken heb ik ook de desktop GUI geinstalleerd.

Alles werkt naar behoren, ook de wifi verbinding... het enigste probleem op het moment is dat het wifi icoon zelf. Het geeft geen sterkte weer en ook zijn de opties Wired Network, Disconnected, wireless networks en device not managed grijs en kan deze niet selecteren. Ook als ik Network connections selecteer en bij wireless kijk zie ik mijn verbinding, alleen bij het veld "last used" zegt hij never...

Hier snap ik dus niks van want ik heb wel verbinding met mijn wifi netwerk. Dit zou dus een software probleem zijn en geen hardware?

Re: Wifi werkt, maar icoon boven in geeft niks aan
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/16, 13:06:48 »
Dus dan draai je eigenlijk een desktopcomputer met serversoftware.

Welke desktop heb je geïnstalleerd?

Offline Tw4n

  • Lid
Re: Wifi werkt, maar icoon boven in geeft niks aan
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/16, 13:12:39 »
Eigenlijk net andersom, server met desktop gui. Standaard desktop wat ook bij 12.04 desktop versie komt. deze geinstalleerd nadat de server geinstalleerd was en dan in terminal "sodu apt-get update" en dan "sodu apt-get install ubuntu-desktop" Dit omdat ik nog helemaal niet thuis ben in het aansturen via terminal.