Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vast topic xubuntu /bohdi  (gelezen 8123 keer)

Offline h2o

  • Lid
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/15, 18:24:43 »
Geachte meneer Vistaus, wie zegt dat ik alleen uw opmerkingen bedoel. Wie leest hier nu slecht?

Dit kwam ik vandaag ergens tegen:
Citaat
"Sommige mensen zijn verblind door hun ideologie. Ze kijken wel, maar zien niet. Ze luisteren wel, maar horen niet. Ze zijn zo vol van hun eigen gedachten dat ze niet praktisch zijn.”
(Het eerste woord is aangepast).
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/15, 19:13:28 »
Geachte meneer Vistaus, wie zegt dat ik alleen uw opmerkingen bedoel. Wie leest hier nu slecht?

Dit kwam ik vandaag ergens tegen:
Citaat
"Sommige mensen zijn verblind door hun ideologie. Ze kijken wel, maar zien niet. Ze luisteren wel, maar horen niet. Ze zijn zo vol van hun eigen gedachten dat ze niet praktisch zijn.”
(Het eerste woord is aangepast).

Beste mensen, het maakt mij eigenlijk niet uit of het nu een vaste topic of een forumonderdeel kan worden. Het ging over de achterliggende gedachte. Die wordt slechts door enkelen gesteund. Ook had ik gevraagd om het topic in algemeen te laten staan maar ja hoor hop het wordt verplaatst. Net als mijn vorige topic. Op deze plaats bloedt het langzaam dood denk ik. Jammer.Niet erg hoor, zo gaat het eenmaal.Iets veranderen kost energie en saamhorigheid en dat zal lastig worden op dit forum met zoveel ego's. In de toekomst zal ik dan mijn ideeen laten rusten.Voor mij mag dit topic gesloten worden.Waarom? omdat sommigen op elkaar gaan lopen hakken en dat is nooit mijn bedoeling geweest.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/15, 19:17:16 »
Een apart onderdeel is er al, in de vorm van "Andere distributies". Een vast topic is volgens mij zinloos, aangezien dan allerlei problemen door elkaar gaan lopen. Als ge echt hulp nodig hebt, open dan een topic in het eerstgenoemde forumonderdeel. Zo gaat dat met alle andere distro's en zie niet in waarom Bodhi een uitzondering zou zijn (en wat het voordeel is).

Het topic is trouwens verplaatst omdat dit een discussie over het forum is, dus is dit de logische plaats.

Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/15, 20:03:48 »
Geachte meneer Vistaus, wie zegt dat ik alleen uw opmerkingen bedoel. Wie leest hier nu slecht?

Dit kwam ik vandaag ergens tegen:
Citaat
"Sommige mensen zijn verblind door hun ideologie. Ze kijken wel, maar zien niet. Ze luisteren wel, maar horen niet. Ze zijn zo vol van hun eigen gedachten dat ze niet praktisch zijn.”
(Het eerste woord is aangepast).

Ik had het toch ook niet over mijn opmerkingen of heb ik dat er expliciet bij gezet dan? Het gaat mij om de titel. De titel zegt al duidelijk "vast topic", dus dan zie je meteen dat het over een topic gaat en niet over een forumonderdeel. Dat is wat ik bedoelde.

Offline h2o

  • Lid
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/15, 22:03:05 »
Laat maar.....  :|
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/15, 23:11:16 »
;D

Met kracht onderbouwd :P
voor een 14 jarige ben je aardig bezig met je uitspraken! (zeer goed bedoeld!)

Voor de andere:
Ga dan naar het http://forum.nedlinux.nl/index.php
Daar kun je over alle distro's hulp vragen stellen. Dus ook Suse of Flackware of weet ik veel.



Femke bedankt. Ik ga er ook eens kijken
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/15, 23:13:03 »
That being said: iedereen die hulp nodig heeft met Bodhi help ik graag in het desbetreffende topic :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/15, 23:20:17 »
Waarom probeer je niet de indeling aangepast te krijgen:
1. Ubuntu algemeen
2. Unity gerelateerd
3. Gnome gerelateerd
4. XFCE gerelateerd
5. KDE gerelateerd
6. LXDE gerelateerd
7. Andere display manager gerelateerd
7a.             E17
7b.             IceWM
7c.             ??
7z.             enz.

Het is maar een idee ..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/15, 23:38:28 »
M.i. hoeft er niets te veranderen:

- Ubuntu en haar officiële familieleden (Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu, Ubuntu Studio): het hele forum.

- Overige distro's: in het forumonderdeel "Andere distributies".

Prima geregeld zoals het nu is, vind ik. Helder, duidelijk en overzichtelijk.  :)

Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #34 Gepost op: 2011/10/15, 23:43:48 »
En toch zou ieder familielid een eigen afdeling moeten hebben. Dus Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu en Lubuntu.

Ik zou dan verder pleiten voor andere distributies gelinkt aan (ja, domme naam, maar you get the point) waarin de distro's die op Ubuntu gebaseerd zijn kunnen worden besproken. Dus Linux Mint, Bodhi, Zorin OS, Gobuntu, ...
En dan andere distributies, de plek voor totaal andere distro's. Dus Mandriva, openSUSE, Pardus, ...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #35 Gepost op: 2011/10/15, 23:52:35 »
waarin de distro's die op Ubuntu gebaseerd zijn kunnen worden besproken. Dus Linux Mint, Bodhi, Zorin OS, Gobuntu, ...
En dan andere distributies, de plek voor totaal andere distro's. Dus Mandriva, openSUSE, Pardus, ...
Maar dit is een Ubuntu forum en geen Algemeen Linux forum!
Wanneer hiervan wordt afgeweken is de eerste stap een Debian Based forum, maar ook dan is het einde zoek.
Zoals het nu is, is het goed, je kunt hooguit problemen opsplitsen is de verschillende distributies, maar ook dan zijn er weer raakvlakken, die een scheiding onoverzichtelijk maken.
Wat wel kan en mag, is het onderwerp duidelijk kiezen, dus niet netwerk probleem maar b.v. netwerk probleem in Lubuntu wanneer het probleem niet algemeen is, maar een probleem is, voor een specifieke distributie, desktop of windowsmanager.
Mogelijk dat ook dit gekoppeld kan worden aan een persoonlijke smaak :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #36 Gepost op: 2011/10/16, 00:27:55 »
Ja maar wat op Ubuntu gebaseerd is is toch net zo goed deel van de Ubuntu-afdeling? Niet offcieel, maar wel inofficieel. Daarom een onderdeel daarvoor dat zou wel mooi zijn. De rest wat daar niet op gebaseerd is blijft dan gewoon in Andere distributies.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #37 Gepost op: 2011/10/16, 07:08:34 »
;D

Met kracht onderbouwd :P
voor een 14 jarige ben je aardig bezig met je uitspraken! (zeer goed bedoeld!)

Voor de andere:
Ga dan naar het http://forum.nedlinux.nl/index.php
Daar kun je over alle distro's hulp vragen stellen. Dus ook Suse of Flackware of weet ik veel.



13 jaar ;)

En bedankt voor het compliment, maar op welke manier bedoel je het precies?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #38 Gepost op: 2011/10/17, 00:03:39 »
Ik had me voorgenomen niet te reageren maar,
Dit begint te lijken op zeiken om het zeiken, En dat irriteerd danig :(

De mening van het team is duidelijk en de bedoeling van dit Ubuntuforum is ook duidelijk,
Dat er andere distro's besproken kunnen worden in een appart board is een gunst, wees hier tevreden mee.
Het zou mooi worden dat ik als pclos gebruiker een board/vast topic ga eisen op lmube omdat me dat leuk/handig lijkt, ik ga wel naar het pclos forum als ik daar vragen etc. over heb.

Alles laten hoe het is, en klaar.
Ik heb het al vaker gezegt, een forum is geen democratie waar je altijd maar oeverloos moet doorouwenhoeren over futuliteiten.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #39 Gepost op: 2011/10/17, 07:59:10 »
"Kom jongens, laten we ook maar naast het fedora, pclos debian, en al die andere vaste topics, ook maar een Windows topic aanmaken, voor niet geholpenen op helpmij" :rolleyes:

Re: Vast topic xubuntu /bohdi
« Reactie #40 Gepost op: 2011/10/17, 11:17:22 »
Ik had me voorgenomen niet te reageren maar,
Dit begint te lijken op zeiken om het zeiken, En dat irriteerd danig :(

De mening van het team is duidelijk en de bedoeling van dit Ubuntuforum is ook duidelijk,
Dat er andere distro's besproken kunnen worden in een appart board is een gunst, wees hier tevreden mee.
Het zou mooi worden dat ik als pclos gebruiker een board/vast topic ga eisen op lmube omdat me dat leuk/handig lijkt, ik ga wel naar het pclos forum als ik daar vragen etc. over heb.

Alles laten hoe het is, en klaar.
Ik heb het al vaker gezegt, een forum is geen democratie waar je altijd maar oeverloos moet doorouwenhoeren over futuliteiten.

Daarom stelde ik ook een nieuwe opzet voor. Een andere distro gebaseerd op Ubuntu heeft namelijk nog steeds banden met Ubuntu. Daarom een onderscheid tussen dat en de echt andere zou mooi zijn.