Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video kaart  (gelezen 1507 keer)

Offline bossie1

  • Lid
Video kaart
« Gepost op: 2009/09/29, 12:08:18 »
Hallo, 3 dagen geleden Ubu 9+ geinstalleerd op een oldtimertje. De reden ik wil Ubu uitproberen en evt. later op een sneller machientje zetten. Ubu 9 geistalleerd op een compaq met een AMD Duron 850 mhz draaide aardig moet ik zeggen alleen de schermresolutie was naatje pet, video kaart NVidia M64 pro met een geheugen van 32mb.
Op advies van het forum Ubu 8.04 erop gezet en verdomd het ziet er allemaal veel beter uit.
Nu ga ik op zoek naar een videokaart met een geheugen  van 128mb.
In ieder geval de hulp was welkom.
Groetjes Rinus.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/29, 14:29:44 door bossie1 »

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Video kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/29, 16:55:52 »
Fijn dat het werkt. :)

Waarom ga je een kaart met meer geheugen erop zetten? Specifieke toepassingen noemen is handiger, niet elke kaart heeft bijv. goede 3D-versnelling in Ubuntu.
En als je gaat voor meer videogeheugen, let dan erop, dat de kaart in kwestie ook sneller rekent. Anders heb je geen merkbare snelheidswinst. AGPx4 kaarten zijn overigens haast niet meer te krijgen.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Video kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/29, 19:38:03 »
Citaat
En als je gaat voor meer videogeheugen, let dan erop, dat de kaart in kwestie ook sneller rekent. Anders heb je geen merkbare snelheidswinst. AGPx4 kaarten zijn overigens haast niet meer te krijgen.

Geen zorgen, je kunt nog videokaarten krijgen die op zowel een AGP 8X als een AGP 4X slot werken. Ik heb bijvoorbeeld recentelijk deze videokaart aangeschaft en hij werkt redelijk in mijn AGP 4X slot.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Video kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/29, 19:56:24 »
55 ero exclusief verzendkosrten is erg veel voor een geforce 6200, zeker als deze kaart niet maximaal zal presteren in zo'n oude computer (processor en geheugen, maar ook die AGP-sleuf zal flink bottlenecken).

Ik zou dan toch liever op marktplaats of zo kijken voor een (tweedehands) GeForce 4 of Geforce FX voor 1 à 4 tientjes.

Re: Video kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/29, 20:28:38 »
Het topic is verplaatst naar Hardware & Drivers.

Offline track

  • Lid
Re: Video kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/30, 11:47:01 »
Hoi Rinus,

dat volgens mij een Nvidia-kaart met weinig geheugen best wél kan had ik al in jouw ander topic gezegd.
Hier zou ik mij bij den anderen aansluiten, dat het noch het geld noch de moeite waard is om in een oud systeem
veel te investeren.

Voor die 50 € krijg je al een nieuw moederbord met een goede on-board-grafiek en voor nog een keer 50 €
een (kleine) moderne tweekern-processor.  Als je die in jouw oude bak stopt heb je er echt meer aan.

Of, zoals boven al gezegd, iets van de sloop of van de kringloop.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/09/30, 11:49:09 door track »

Offline bossie1

  • Lid
Re: Video kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/10, 16:04:58 »
Hoi, heb nog geen andere kaart bemachtigd 64mb had ook wel gekund maar de prijzen die gevraagd worden nou dat is niet normaal, voorlopig werkt die zooi met ubu 8.04 goed. Maar ik heb een andere vraag bij opstart wordt mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd hoe kan ik dat uitschakelen?
Groetjes.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 16:08:47 door bossie1 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Video kaart
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/10, 17:12:29 »
........bij opstart wordt mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd hoe kan ik dat uitschakelen?

Via menu Systeem, Beheer, Aanmeldvenster, tabblad Beveiliging. Vinkje zetten bij 'Automatische aanmelding gebruiken'.