Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie 7.10  (gelezen 691 keer)

JeePee

  • Gast
Installatie 7.10
« Gepost op: 2007/12/08, 21:56:43 »
Dag allemaal,
Ik heb een misschien domme vraag, kun je gutsy gibbon ook installeren wanneer je vanaf de livecd bent opgestart in veilige modus?
Ik heb namelijk een probleem, wanneer ik normaal opstart krijg ik een scherm vol met  flikkerende verticale strepen, je hoort wel aan het geluid dat ubuntu is opgestart.
Datzelfde probleem had ik ook met feisty fawn ik dacht dat er een probleem was met de ondersteuning van mijn grafische kaart en zodoende heb ik gewacht op gutsy gibbon om het nog eens te proberen.
Ik heb in de opstartmenu een viertal schermresoluties uitgeprobeert maar ze geven allemaal hetzelfde resultaat.
In veilige modus werkt alles perfect, alleen zit ik dan met een ander probleem.
In de handleiding staat bij het indelen van de partities
dev/sda1 ntfs media/sda1  32201MB
free space 8MB
bij mij
/dev/sda1  fat32   /media/sda1 3709Mb
/dev/sda2  ntfs     /media/sda2  76314Mb
is het misschien omdat ik in veilige modus ben opgestart?
Mag ik sda2 gebruiken om verder te gaan?
Die fat32 vind ik vreemd omdat op het forum niemand die met installatieproblemen zit(zat) een partitie heeft met fat32 indeling.
Ik ben maar gestopt met installeren want ik zou toch zeker XP ook willen blijven gebruiken.
Kan iemand mij hiermee helpen want ik ben een leek met ubuntu.

JimZ

  • Gast
Installatie 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/08, 22:40:05 »
Waarschijnlijk is het een machine met een voorgeïnstalleerde Windows zonder bijgeleverde CD/DVD.

Op die (bij normaal gebruik verborgen) FAT32 partitie staan dan de installatiebestanden die nodig zijn voor een "recovery".

sda2 is dan de ntfs partitie waar Windows op geïnstalleerd staat (de C:-schijf) en als je die wilt verkleinen/splitsen om ruimte te maken voor Gutsy moet je die inderdaad hebben ja.

Gr,
Jim

PS:

En zo dom is die vraag niet volgens mij.
Niets vragen en vervolgens met een volledig overhoop gegooide harde schijf en een niet meer startende en/of herstelbare pc eindigen, da's pas dom ;) .

J.

JeePee

  • Gast
Installatie 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/09, 00:33:28 »
Ok jimz bedankt ik ga dit dan eens proberen ik laat nog iets horen.
groetjes

Ik ben nu iets verder, maar niet verder dan scherm 5 van 7 "documenten en instellingen overnemen", wanneer ik daar volgende klik gebeurt er niets ook niet wanneer ik geen bestanden wil overzetten en ik kan ook niet terug.

servaas-xubuntu-user

  • Gast
Installatie 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/09, 02:02:38 »
ik had ook zo'n herstel partitie en ook de mogelijkheid om een herstel dvd set te branden als je die mogelijkheid ook hebt is het misschien handig om daar gebruik van te maken een externe backup is altijd handig