Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ati (geen problemen)  (gelezen 1120 keer)

DPC

  • Gast
Ati (geen problemen)
« Gepost op: 2007/02/09, 23:55:01 »
Ik heb eigenlijk geen problemen met mijn Ati Chipset, onboard op mijn Asus mobo.

Nou lees ik hier op het forum dat er veel gebruikers zijn met Ati kaarten of Ati chipsets die problemen hebben

Een stukje uit mijn xorg.conf:
Citaat
Section "Device"
   Identifier   "ATI Technologies, Inc. Radeon 9100 A5 (R200 IGP)"
   Driver      "ati"
   BusID      "PCI:1:5:0"
EndSection

Section "Monitor"
   Identifier   "FLATRON 776F"
   Option      "DPMS"
EndSection
Mag ik er nu vanuitgaan dat ik mijzelf gelukkig kan prijzen?
Ik ben niet zo'n gamer, dus zal ik ook niet snel tegen een beperking van mijn chipset aanlopen, maar ik zou wel gerust zijn als ik weet dat de juiste drivers zijn geinstalleerd (ik heb zelf niks geinstalleerd, gewoon standaard na installatie Ubuntu (6.10 in dit geval, oudere versies ook geen probleem)).

Geen probleem dus, maar wel een beetje onzeker :/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ati (geen problemen)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 00:20:44 »
Niet onzeker zijn, je zit wel goed.
Bij jou zal het installeren van de fglrx driver (de fabrieksdriver van ATI) geen positief effect hebben. Zelfs een negatief.

Alle kaarten van 9200 en eerder (jij hebt 9100, ik had een 9200) functioneren slecht met de fglrx driver. Fout van ATI, die het verrekt om de driver te herstellen...... Voor mij nooit meer een ATI, dit vind ik echt walgelijk.

Enige nadeel: je kunt geen 3D aan. Zet dus de schermbeveiligers uit, want sommige zijn 3D, en dan kan je PC helemaal vastlopen. Op "zwart scherm" zetten is het beste. Zet trouwens gelijk ff de slaapstand uit, want ook die werkt niet perfect.

Verder kun je gewoon genieten van een goed werkende PC!
Enneh.... volgende keer maar een Nvidia of een Intel videokaart in je nieuwe PC kopen....

Groet, Pjotr.

DPC

  • Gast
Ati (geen problemen)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/10, 00:53:35 »
Tnx Pjotr, dan blijf ik gewoon van andere drivers af.

Schermbeveiligers heb ik nooit last van gehad, ik gebruik Queens, ziet er toch 3D uit?
En de slaapstand werkt ook goed.

Verder zit deze Ati Chipset op mijn mobo, in een Asus Pundit r en bij gebrek aan een AGP slot wil er slecht een losse kaart in.
De nieuwe barebones van asus hebben wel een Nvidia chipset
Vooralsnog doet'ie z'n werk goed genoeg

In ieder geval bedankt, ik kan met een zeker gevoel gaan slapen :)

Kevf

  • Gast
Ati (geen problemen)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/10, 00:57:54 »
Hoe krijg je het voor elkaar? Ik heb ook een asus pundit alleen dan met een radeon xpress 200 en die wil van geen mogelijkheid op een normale res :(

DPC

  • Gast
Ati (geen problemen)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/11, 05:09:48 »
Ik heb eigenlijk niets voor elkaar gekregen, het werkte gewoon.
Gewoon geluk gehad met mijn chipsetje denk ik