Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvb-t usb 2.0 dongel  (gelezen 4749 keer)

Offline dude

  • Lid
Re: dvb-t usb 2.0 dongel
« Reactie #25 Gepost op: 2012/08/10, 14:01:24 »
Dit heeft er in zoverre mee te maken dat je een driver nodig hebt om Ubuntu te vertellen dat deze dongle een ontvanger is met de bijbehorende specificaties. Als Ubuntu dit eenmaal weet bepaalt de software wat je ermee gaat doen, tv kijken, radio luisteren etc.

ik had ook gelezen " librtlsdr - contains the major part of the driver", alleen major part lees ik als belangrijk deel, maar je hebt natuurlijk wel een komplete driver nodig.

En is dit dan een andere driver dan in deze handleiding staat? Moet ik die ernaast installeren, of in plaats van?

M.i. is het probleem dat we een driver volgens recept hebben geïnstalleerd, maar dat Kaffeïne vervolgens niet werkt en dat de driver er niet lijkt te zin na heropstarten. Zoals  peeweenl schreef:

goedeavond,

duurde ff voor dat ik de nieuwe kernel draaiend had en toen deed de wireless het niet maar nu draait die dus ok weer :)
op dit moment kernel 3.6.0-030600rc1-generic met release 11.04 ( natty )
kaffeine ziet nog steeds de usb dongel niet helaas, had gehoopt met de nieuwe kernel dat tie het zou doen, pech dus :(

En zoals ik eerder schreef, had ik de procedure doorlopen en (uiteindelijk) kennelijk de driver goed geïnstalleerd  want de output van $ lsmod | grep rtl28 was:

$ lsmod | grep rtl28
dvb_usb_rtl2832u      345365  0
dvb_usb                23826  1 dvb_usb_rtl2832u


Na heropstarten heb ik de opdracht $ lsmod | grep rtl28 nog een keer gegeven. Maar nu is er geen resultaat. Herinstallatie lijkt opnieuw goed te gaan. Echter, na herstarten is de output van $ lsmod | grep rtl28 weer leeg.

Kortom: Ik kan dat andere verhaal van die driver niet helemaal plaatsen :(
« Laatst bewerkt op: 2012/08/10, 14:06:50 door dude »

Offline Lexxer

  • Lid
Re: dvb-t usb 2.0 dongel
« Reactie #26 Gepost op: 2012/08/10, 14:52:09 »
Guess what? Vandaag de dongle binnen dus gelijk even aangesloten op de PC met Ubuntu 10.04 LTS: Is dus nergens te vinden.

Heb hier nog een oude PC staan met PC Linux OS dus ook maar even gekeken. Wat vind ik hier onder Scanner?  RTL2838UHIDIR ^-^
« Laatst bewerkt op: 2012/08/10, 14:54:30 door Lexxer »