Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid: installatie Huawei E220 3G modem; geen contact (t-mobile)  (gelezen 2373 keer)

Damens, heren,
Ik ben erg blij tot nu met mijn upgrade van 04 naar 10. De online update werkte prima, paar kleine dingen op moeten lossen maar wat ineens nu werkt is mijn oude wifi-kaartje, die ik eerst via een omweg (door gebruik te maken van windows-drivers) nu direct kon gebruiken. Intrepid herkende de kaart nu zelf, prima!
Wat ook beter werkt is de netwerkmanager waarin ik nu direct mijn 3g -modem kan installeren. Dat werkt echter niet:
Voor de eerste keer insteken op mijn laptop herkent die wel dat er een huawei (vodafone dongel) E220 modem in zit, een wiz wordt gedraaid om de juiste provider te kiezen en .......nada!...Bij het bewerken van de instellingen heb nog wel extra ingevuld; APN(=internet) gebruikersnaam/www (=tmobile) mijn PIN erin.Maar ik krijg maar geen connectie...na een paar seconden is het weer afgelopen....Iemand ook deze ervaring en de tip om dit op te lossen??

Ik ben overigens wel te spreken over deze verbeterde ondersteuning, wifi en 3g zijn nu beter geintegreerd!
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Intrepid: installatie Huawei E220 3G modem; geen contact (t-mobile)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 19:36:38 »
bump
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Intrepid: installatie Huawei E220 3G modem; geen contact (t-mobile)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 19:49:11 »
ah, jah, lijkt zo maar is niet feitelijk: mijn t-mobile sim kaartje werkt ook gewoon in de vodafone dongel, die was simlockvrij en heb ik ook maar even opnieuw geflashed met de software van t-mobile. Dat werkt prima, mijn vodafone linux card driver deed het onder hardy daarmee goed, dus daar ligt echt het probleem niet.....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

witvis

  • Gast
Intrepid: installatie Huawei E220 3G modem; geen contact (t-mobile)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 00:15:28 »
Ik zat met hetzelfde te rommelen en bij het zoeken vond ik de suggestie om de PIN code uit te schakelen. Heb dit gedaan door de SIM in een normale telefoon te stoppen en PIN uit te zetten.
Daarna weer terug in de Huawei, de instelling ge-edit naar geen PIN en voila, online en werken....

Schijnt een bug in UBUNTU 8.10 te zijn.
Hoop dat je er wat aan hebt.