Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jahshaka installeren  (gelezen 4670 keer)

Offline lizardman

  • Lid
Jahshaka installeren
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/06, 10:42:06 »
Citaat van: Gandyman
Citaat van: lizardman
Die zijn dus niet geschikt voor 8.04 of 8.10.
Waarom niet ??
Zo dacht ik het hier te hebben geleerd, .debjes die gemaakt zijn voor een andere versie kunnen je systeem instabiel maken.  Debjes die voor Edgy waren gecompileerd waren ook niet geschikt voor Dapper bijvoorbeeld.
Of er zijn dependencies die niet vervuld kunnen worden omdat er andere versie nummers in de repo's zitten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Jahshaka installeren
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/06, 16:41:37 »
Citaat van: lizardman
Citaat van: Gandyman
Citaat van: lizardman
Die zijn dus niet geschikt voor 8.04 of 8.10.
Waarom niet ??
Zo dacht ik het hier te hebben geleerd, .debjes die gemaakt zijn voor een andere versie kunnen je systeem instabiel maken.  Debjes die voor Edgy waren gecompileerd waren ook niet geschikt voor Dapper bijvoorbeeld.
Of er zijn dependencies die niet vervuld kunnen worden omdat er andere versie nummers in de repo's zitten.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik dat doe.
maar heb er nog nooit een instabiele installatie van gekregen :)

Zijn er ook mensen die jahshaka op 8.10 hebben draaien?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Jahshaka installeren
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/06, 19:43:26 »
Citaat van: lizardman
Citaat van: Gandyman
Citaat van: lizardman
Die zijn dus niet geschikt voor 8.04 of 8.10.
Waarom niet ??
Zo dacht ik het hier te hebben geleerd, .debjes die gemaakt zijn voor een andere versie kunnen je systeem instabiel maken.  Debjes die voor Edgy waren gecompileerd waren ook niet geschikt voor Dapper bijvoorbeeld.
Of er zijn dependencies die niet vervuld kunnen worden omdat er andere versie nummers in de repo's zitten.
In "theorie" is alles backwards compatible, zolang het maar Debian based is.
In de praktijk kunnen er enkele programma's zijn die een bepaalde .lib nodig hebben en dat die .lib niet meer in de nieuwe versie zit.

In dat geval moet er een nieuwe .deb gemaakt worden of de source moet iets aangepast worden.

Echter ik installeer altijd eerst iets op de normale wijze, zoals het hoorde, en zoals je ziet staan in die link die ik gaf.
Mocht het proggie dan niet werken of onstabiel zijn, ga ik pas verder kijken.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, denk ik altijd maar.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline lizardman

  • Lid
Jahshaka installeren
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/06, 20:19:12 »
Citaat van: Gandyman
Citaat van: lizardman
Citaat van: Gandyman
Waarom niet ??
Zo dacht ik het hier te hebben geleerd, .debjes die gemaakt zijn voor een andere versie kunnen je systeem instabiel maken.  Debjes die voor Edgy waren gecompileerd waren ook niet geschikt voor Dapper bijvoorbeeld.
Of er zijn dependencies die niet vervuld kunnen worden omdat er andere versie nummers in de repo's zitten.
In "theorie" is alles backwards compatible, zolang het maar Debian based is.
In de praktijk kunnen er enkele programma's zijn die een bepaalde .lib nodig hebben en dat die .lib niet meer in de nieuwe versie zit.

In dat geval moet er een nieuwe .deb gemaakt worden of de source moet iets aangepast worden.

Echter ik installeer altijd eerst iets op de normale wijze, zoals het hoorde, en zoals je ziet staan in die link die ik gaf.
Mocht het proggie dan niet werken of onstabiel zijn, ga ik pas verder kijken.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, denk ik altijd maar.
Ok, dank voor de uitleg. Weer wat bijgeleerd. :-)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline heir4c

  • Lid
Jahshaka installeren
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/07, 14:39:25 »
Citaat van: lizardman
Citaat van: Gandyman
Citaat van: lizardman
Die zijn dus niet geschikt voor 8.04 of 8.10.
Waarom niet ??
Zo dacht ik het hier te hebben geleerd, .debjes die gemaakt zijn voor een andere versie kunnen je systeem instabiel maken.  Debjes die voor Edgy waren gecompileerd waren ook niet geschikt voor Dapper bijvoorbeeld.
Of er zijn dependencies die niet vervuld kunnen worden omdat er andere versie nummers in de repo's zitten.
Dat klopt. Ik heb hier één en ander uitgeprobeerd. Als ik de openlibraries wil installeren, moest ik een hele resem van packages (oude) installeren. Alles ging goed tot het pakket 'libglew1' Deze conflicteerde met de libglew 1.5 die in 8.10 zit en hij installeerde de libglew1 dus niet. Dus ik vrees dat het niet zal gaan om Jahshaka te installeren. Eerst zullen de ontwikkelaars een nieuwe versie moeten uitbrengen (Ze waren daar toch mee bezig dacht ik???)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Jahshaka installeren
« Reactie #30 Gepost op: 2008/11/12, 17:23:49 »
Mijn probleem is opgelost.
In 8.10 werkt het prima met de .deb's die je hier kunt downloaden :D
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Jahshaka installeren
« Reactie #31 Gepost op: 2008/11/14, 00:38:51 »
Mijn probleem is opgelost.
In 8.10 werkt het prima met de .deb's die je hier kunt downloaden :D
Ok maar hoe heb je dat gedaan. Ik heb ook die .deb bestanden gebruikt maar telkens kreeg ik een error bij 'status'
'Error: Dependency is not satisfiable: openlibraries' (zie ook mijn vorige reaktie)

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Jahshaka installeren
« Reactie #32 Gepost op: 2008/11/14, 17:15:56 »
In die link, Installeer dan de laatste:
openlibraries_0.3.0_i386.deb deze zal ook weer wat nodig hebben, staat ook in die link, pak altijd de nieuwste versie.

Let op, er zijn meerder openlibraries;
je heb verschillende versies, maar een heet openlibraries4. die moet je NIET hebben!!!
dan gaat het namelijk fout.
Neem die ene die hierboven staat ;)
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.