Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)  (gelezen 1103 keer)

Offline vis

  • Lid
Beste,

Ik weet dat je via gnome een stukje tekst kan selecteren en de geselecteerde tekst kan slepen naar je desktop. Als je hier de geselecteerde tekst los laat, dan komt er automatisch op je desktop een txt bestadn met als inhoud de geselecteerde tekst. Dit blijkt een OSX feature te zijn. Helaas is het mij nog niet gelukt om dit ook bij Kubuntu (KDE) te doen, heeft iemand een idee of dit instelbaar is?

Groeten,

Vis

Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/08, 22:44:41 »
Vis schreef: "Ik weet dat je via gnome een stukje tekst kan selecteren en de geselecteerde tekst kan slepen naar je desktop."

Hé cool, dat wist ik nog niet, zelfs een stuk tekst uit jouw post naar dit antwoord slepen, werkt! Moet je in KDE misschien een shift- of controltoets ingedrukt houden?

Offline vis

  • Lid
Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/08, 22:50:54 »
De tekst vanuit jouw antwoord slepen lukt mij ook. Maar tekst vanuit een bestand naar de desktop niet... ook niet als ik de shift en/of ctrl toest ingedrukt blijf houden.

Vis

Offline ivo

  • Lid
Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/08, 22:52:30 »
Ja, huhuh, dat werkt al "80" jaar via de X-server.
Text selecteren, muis pointer in een ander window zetten, dit wel de focus geven (kan automatisch = instelling), en dan het muiswieltje indrukken om de geselecteerde tekst te plakken.

Dit werkt ook in "de terminal", wat niets anders is dan ook een grafisch window.

Dat slepen is wel iets handiger, dat is het bovenstaande maar dan iets meer sofisiticated.
Nice!!!!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

  • Lid
Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/08, 22:54:18 »
De tekst vanuit jouw antwoord slepen lukt mij ook. Maar tekst vanuit een bestand naar de desktop niet... ook niet als ik de shift en/of ctrl toest ingedrukt blijf houden.

Vis

Wat wel gaat is;
tekst selecteren
rechtermuis op de DT
neiuw bestand
en daar de tekst in mikken.

Beetje flauw, maar werkt wel.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/08, 22:54:43 »
Nice, wist ik nog niet. Helaas, ik gebruik geen KDE, dus de oplossing weet ik niet
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline vis

  • Lid
Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/08, 23:00:06 »
Hopelijk zijn er meer mensen met KDE, die het voor deze desktop wel weten....

Offline vis

  • Lid
Re: text selecteren en slepen naar desktop als nieuwe txt (OSX feuture)
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/12, 02:09:41 »
Aangezien er niemand meer reageerd, moet ik maar aannemen dat het niet werkt. Jammer......