Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Security Access violation  (gelezen 1155 keer)

Offline cdbruin

  • Lid
Security Access violation
« Gepost op: 2010/12/01, 08:53:51 »
Bij ons (in een ziekenhuis) hebben we een apart VLAN voor "Patienten pc's". Op deze Pc's willen we eigenlijk Ubuntu gaan zetten, om licentiekosten te besparen. Ik heb een station ingericht, maar de netwerkbeheerder klaagt dat hij heel veel berichten "Security access violation" ziet langskomen en dat geeft dermate problemen dat we het niet kunnen uitrollen. Weet iemand misschien hier een oplossing voor? Iets in de configuratie van Ubuntu ofzo?

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Security Access violation
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/01, 09:31:13 »
Met zon error kunnen we natuurlijk niet veel, laat de netwerk beheerder uitzoeken welke security violation ubuntu begaat.

Dit is het zelfde als een boete krijgen van de politie zonder dat ze er bij vertellen waarom.

Offline cdbruin

  • Lid
Re: Security Access violation
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/01, 09:36:21 »
Een SNMP security access violation, volgens de netwerkbeheerder. Het komt blijkbaar alleen voor bij gerouteerd netwerkverkeer.

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Security Access violation
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/01, 10:59:28 »
Welke Ubuntu heb je geinstalleerd? En wat heb je na de installatie nog gedaan? Ubuntu heeft namelijk standaard niks betreffende SNMP aanboord. Dit moet allemaal later geinstalleerd worden.

Offline cdbruin

  • Lid
Re: Security Access violation
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/01, 11:18:21 »
Ubuntu 10.10 Desktop I386. En na de installatie heb ik alleen de updates opgehaald.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Security Access violation
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/01, 11:29:02 »
Ik denk dat ze bij je netwerk beheer via SNMP alle pc's checken?
En dat jij op de Ubuntu PC de deamons niet geinstalleerd + geconfigureerd hebt?

Als de netwerkbeheerder dan wel gaat proberen te checken krijg je inderdaad een SAV melding :P terug van je Ubuntu PC, hij checkt namelijk iets wat niet mag..
Laat hem eerst is controleren of hij de hosts niet probeert uit te vragen.

Offline cdbruin

  • Lid
Re: Security Access violation
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/01, 13:54:17 »
Dat zou kunnen. Ik ga het navragen. Bedankt voor zover!