Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Leuk spelletje dat joystick gebruikt?  (gelezen 1673 keer)

Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Gepost op: 2008/02/03, 14:43:23 »
Weet iemand nog een leuk Linux-spelletje waarbij je de joystick kan gebruiken? Planet Penguin Racer schijnt hier niet te draaien :(. Het heeft te maken met iets van m'n hardware testen.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Double12

  • Lid
Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/03, 15:31:30 »
Torcs? http://torcs.sourceforge.net
VDrift? http://vdrift.net/
Beide zijn racespellen en vooral Vdrift vraagt wat van je PC.
Torcs zit in de standaard repositories en Vdrift kun je halen van www.getdeb.net

Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/03, 16:45:07 »
Bedankt, maar ik heb het ideale spelletje voor het proberen van de nieuwe functie al gevonden: Neverball. Drie keer raden welk stukje hardware ik wou testen?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Double12

  • Lid
Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/03, 16:52:11 »
Leuk, het veld om de bal heen tilten met je joystick.

Heb je ook een leuk spelletje voor m'n gamepad wat niet te veel van je pc vraagt?

Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/03, 17:14:58 »
Ik ken niet zoveel van spelletjes, daarom ook dat ik dit topic opende. Planet Penguin Racer schijnt ook goed te zijn voor wat ik probeer, maar onder de huidige implementatie draait dat hier niet :(. Geen enkel spelletje trouwens werkt met het systeem dat ik wil gebruiken, tenzij ik een ander besturingssysteem installeer....

De auteur van de bovenstaande tekst staat niet verantwoordelijk voor een verkeerde interpretatie van al dan niet verborgen boodschappen in bovenstaande tekst.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Double12

  • Lid
Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/03, 17:50:12 »
Citaat van: SeySayux
Ik ken niet zoveel van spelletjes, daarom ook dat ik dit topic opende. Planet Penguin Racer schijnt ook goed te zijn voor wat ik probeer, maar onder de huidige implementatie draait dat hier niet :(. Geen enkel spelletje trouwens werkt met het systeem dat ik wil gebruiken, tenzij ik een ander besturingssysteem installeer....

De auteur van de bovenstaande tekst staat niet verantwoordelijk voor een verkeerde interpretatie van al dan niet verborgen boodschappen in bovenstaande tekst.

- SeySayux
Bedoel je met "het systeem dat ik wil gebruiken" Ubuntu of een ander besturingssysteem, je eigen distro bijvoorbeeld?

Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/03, 17:56:48 »
Citaat van: Double12
Citaat van: SeySayux
Ik ken niet zoveel van spelletjes, daarom ook dat ik dit topic opende. Planet Penguin Racer schijnt ook goed te zijn voor wat ik probeer, maar onder de huidige implementatie draait dat hier niet :(. Geen enkel spelletje trouwens werkt met het systeem dat ik wil gebruiken, tenzij ik een ander besturingssysteem installeer....

De auteur van de bovenstaande tekst staat niet verantwoordelijk voor een verkeerde interpretatie van al dan niet verborgen boodschappen in bovenstaande tekst.

- SeySayux
Bedoel je met "het systeem dat ik wil gebruiken" Ubuntu of een ander besturingssysteem, je eigen distro bijvoorbeeld?
De hardware die ik wil gebruiken, werkt niet op de manier zoals ik die wil op het systeem dat ik wil gebruiken. De hardware is geen joystick, het systeem is geen Ubuntu of enige ander Linux-distro. Op Ubuntu werkt de hardware die ik wil gebuiken op een andere manier als het andere systeem, deze manier is beter voor het effect dat ik wil bereiken (dat het als joystick gedetecteerd wordt, namelijk). Ik vind m'n Ubuntu-cd niet terug, dus kan ik die niet installeren hier.

Nu aan jouw om het raadsel op te lossen ;). Een tip: het valt nooit ver van de boom ;)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Double12

  • Lid
Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/03, 18:05:10 »
Is het datgene wat de pinguin in jouw avatar vasthoudt? ;)
Een appel met een grote kat erop?

Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/03, 18:28:11 »
Citaat van: arie
Citaat van: SeySayux
Nu aan jouw om het raadsel op te lossen ;). Een tip: het valt nooit ver van de boom ;)
- SeySayux
simpel Apple :)

en wat heb ik nu gewonnen?
Je wint... bwaa ik heb hier nog wat oude knoppix-cd'tjes liggen, en een oud debian-cd'tje... Of als je liever freebsd gebruikt... Of als je ook Mac OS X (Tiger) wilt.... Kan ik wel regelen... ;)

Citaat
Is het datgene wat de pinguin in jouw avatar vasthoudt? wink
Een appel met een grote kat erop?
Zoeits, ja... Leo niet belachelijk maken he ;) ;) ;) :D

- SeySayux

PS. Koop er nooit een, aan dat toetsenbord wen je nooit. Aargh command+c.... ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Leuk spelletje dat joystick gebruikt?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/03, 19:19:13 »
Met Tiger bedoelde ik: Tiger die je kan draaien op een PC. ;)

Ja ik denk ook dat ik er veel plezien van ga hebben. Helaas geen draadloos netwerk, dan was het compleet (kon ik tenminste op de zetel gaan liggen programmeren ;) ). Gisteren is m'n vriend samen met mij de mac gaan kopen (allee, hij keek samen met mij toe hoe m'n ouders betaalden) en we hebben al wat geƫxperimenteerd met photo booth. Heb er al NeoOffice, Gimp, Inkscape, Blender, Firefox, AMSN, KDE-project, SuperTux, Battle for wesnoth, ... opgezet. Vraag me nu nog af waarom ik nog Ubuntu moet installeren ;). Ik ga het in ieder geval toch doen. (Ubuntu installeren, niet het me afvragen waarom ;) ).

En ik breng hem mee naar de release party, want ik moet m'n andere laptop nu terug verkopen van m'n ouders en ik mag op de desktop geen Linux meer draaien nu :(.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net