Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity onder Nvidia blob onacceptabel traag op 12.10  (gelezen 336 keer)

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Unity onder Nvidia blob onacceptabel traag op 12.10
« Gepost op: 2012/11/07, 17:37:48 »
Hallo Lieve mensen,

Ik post slechts zeer incidenteel een boodschap op dit forum, omdat ik GNU/Linux nu 12 jaar gebruik en meestal binnen korte tijd een oplossing heb gevonden voor de kleine ergernissen.

Deze keer heb ik echter iets, wat mij mateloos irriteert en waar ik maar geen oplossing voor kan vinden  :-X

Ik ben een "Early Adopter" en grote fan van Unity en tot dusver heeft het altijd perfect gewerkt, totdat ik Ubuntu 12.10 (fresh) installeerde (dus geen upgrade).

In mijn huidige configuratie heb ik een Nvidia 7000M GPU en heb via Systeem > Softwarebronnen > Extra Stuurprogrammas de "current" Nvidia blob geïnstalleerd.

Zowel de algemene Gnome 3 bureaublad omgeving als de Unity shell zijn echter onacceptabel traag. Met Unity valt simpelweg niet te werken. Ook worden er overal "zwarte randen, zoals bij een rouw enveloppe of rouwbrief" getekend, als ik bijvoorbeeld Nautilus open en zo.

Hierdoor vermoed ik, dat het probleem niet in Unity of Gnome 3, maar eerder in Compiz zit.

Van ellende heb ik uiteindelijk Kubuntu 12.10 (ook weer vers vanaf het ISO image) geïnstalleerd, ook met de "current" Nvidia blob en dit draait als een zonnetje, kan er de meest veeleisende 3D spellen, als Alien Arena, volledige DOOM serie op spelen, zolang ik onder KDE blijf werken.

Kon het uiteraard niet laten om toch ubuntu-desktop te installeren en ook hier is het weer onwerkbaar.

Ben ik de enige die dit vervelende probleem heeft of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Veel Liefs uit Maastricht  O0
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B