Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?  (gelezen 989 keer)

Offline Etaneman

  • Lid
Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Gepost op: 2019/04/19, 14:24:49 »
Wat kan ik er nog aan toevoegen?

Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/19, 14:31:55 »
Je kunt 'm in de geluidsinstellingen oversturen tot bijvoorbeeld 150%. Vervorming gegarandeerd. Sommige toepassingen, zoals Youtube of VLC, hebben ook een eigen volume-instelling, misschien kun je die verhogen. Als dat niet wil, rest je de mogelijkheid een 1000W-versterker aan je line-out te hangen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/19, 16:02:16 »
Je geeft geen info , hoe kan iemand je helpen zonder info????????????????????????????

Offline Etaneman

  • Lid
Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/04/19, 16:45:09 »
Je kunt 'm in de geluidsinstellingen oversturen tot bijvoorbeeld 150%.
Hoe kom ik daar?

Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/04/19, 17:18:43 »
Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?

Waarom zou je dat willen? Los van het vervormde signaal.
Want als dit nodig lijkt gaat er iets niet goed met je gain-staging, met de waardes van je onderlinge uitgaande en inkomende signalen.
Als je alles wel goed uit- en instuurt zou het niet nodig moeten zijn. En kijk er ook mee uit want als het te ver gaat met de vervormde signalen kun je in- en uitgangen beschadigen en zelfs opblazen.

Misschien kan er beter geantwoord worden als je wat duidelijker bent omtrent je doel?
« Laatst bewerkt op: 2019/04/19, 17:21:06 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Etaneman

  • Lid
Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/04/19, 17:22:15 »

Misschien kan er beter geantwoord worden als je wat duidelijker bent omtrent je doel?
Ik wil gewoon hoger volume

Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #6 Gepost op: 2019/04/19, 17:24:43 »
Wat voor uitgang gebruik je op wat voor apparaat? Wat voor type uitgang?
En naar welke ingang stuur je dat van wat voor apparaat?

Dat soort antwoorden zoek ik eigenlijk, om te beginnen.

Als je bijvoorbeeld 75 watt onversterkte speakers rechtstreeks inplugt in je headphone-uitgang van je pc heb je amper geluid ja. Maar dan is volume-oversturing niet de oplossing. Je kunt nu eenmaal niet alles overal in steken.
Als je volume niet tot zijn recht komt gebruik je ergens verkeerde apparatuur of een verkeerde in- of uitgang.
« Laatst bewerkt op: 2019/04/19, 17:31:57 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #7 Gepost op: 2019/04/19, 17:49:41 »
Met pavucontrol kan dat:
sudo apt-get install pavucontrolDaarna:
pavucontrol

Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #8 Gepost op: 2019/04/19, 18:03:52 »
Daar heb je geen extra software voor nodig. Zoals Paul al zei, gewoon in de geluidssettings (bash of systeeminstellingen -> Geluid).
Maar als dat zelfs nog niet genoeg is moet je toch gaan denken aan andere uitgangen, andere apparatuur, of een geschikte interface. Dat is eigenlijk zelfs al aan de orde als je niet gaat oversturen en te weinig volume hebt. Electronica is ontworpen om binnen zijn maximums te opereren, en niet om daar bovenuit te gaan omdat dat vervorming en overbelasting op gaat leveren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gain_stage
Citaat
Gain staging is the process of managing the relative levels in each step of an audio signal flow to prevent introduction of noise and distortion. Ideal gain staging occurs when each component in an audio signal flow is receiving and transmitting signal in the optimum region of its dynamic range

goegel translate:
Gain staging is het proces van het beheren van de relatieve niveaus in elke stap van een audiosignaalstroom om de introductie van ruis en vervorming te voorkomen. Ideale gain-staging vindt plaats wanneer elk apparaat in een audiosignaalstroom een signaal ontvangt en zendt in het optimale bereik van zijn dynamische bereik.
« Laatst bewerkt op: 2019/04/19, 18:17:15 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Hoe kan ik mijn volume verhogen als ie al op maximum staat?
« Reactie #9 Gepost op: 2019/04/19, 22:25:44 »
Hoe kom ik daar?
Klik op het luidsprekericoon in de werkbalk boven (op Xubuntu gaat dat zo, met Ubuntu en de andere varianten neem ik aan ook). Dan op Parameters klikken, dan kan je via het eerste tabje je algemene uitgangsniveau instellen en bij het derde tabje Output devices (heb even geen NL-versie voor m'n neus) nog eens het signaal op je line-out instellen (dat is die groene poort achterop je pc waarop je bv. een versterker aansluit).