Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-casemod  (gelezen 1914 keer)

Gast

  • Gast
Ubuntu-casemod
« Gepost op: 2006/11/16, 09:28:29 »
Goeiedag,

Het lijkt me een keer leuk om van mijn pc
een heuze ubuntu-casemod te maken met de
ubuntu cirkel op de zijkant en dan zo'n led-lampje erin.
Zo'n lampje moet dan aangesloten worden op een
"molex".Wie heeft er misschien goeie tips m.b.t.
led's en het uitzagen van het logo?

oatman

wr19026

  • Gast
Ubuntu-casemod
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/16, 09:55:28 »
Interessant projectje wordt dat. En je komt denk ik voor een paar leuke dillemas te staan :)

Bijv. ga je het op een nieuwe kast uitproberen met het risico dat je 'm weg kan knikkeren. Of op een oude, waarbij je waarschijnlijk met een lawaaierig(er) systeem komt te zitten. En zo zullen er nog de nodige zijn.

Wat misschien geen gek idee is is om te kijken of er bij jouw in de buurt niet een klein bedrijfje is wat machines maakt en/of repareert of op een nadere manier met metaal bezig is. Dan heb je denk ik een grote kans dat ze zo iets wel voor je uit kunnen zagen.

En het makkelijkst is het denk ik om het logo aan de hand van een dia oid op de zijkant te projecteren en dan na te tekenen. Of groot uitprinten, het logo er uit knippen en dan de lijntjes volgen :)

Helemaal in stijl zou zijn als je de case dan ook nog eens in de Ubuntu kleur(en) zou hebben.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu-casemod
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/16, 10:28:41 »
Zeer leuk idee, dat ga ik ook doen. Hier op 't bedrijf zit een afdeling met lassers en plaatbewerkers ... ik ga deze eens aanspreken. Als 't gelukt is zal ik een foto posten op 't forum. Maar dan wel in discussie en off-topic h
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline wim2

  • Lid
Ubuntu-casemod
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/16, 10:40:07 »
Molex is die 4 polige stekker uit je voeding. Een molex zit BV aan je HD.

4 draden. rood is +5V, zwart = min en geel = +12V.

Dus op die 5 volt kan je een mooi printje maken voor leds, high bright leds ofzo.

Groet, Wim
Linux... nice!

Laptop HP NX6125: Ubuntu 8.04 - the Hardy Heron
Linux user #432388

Offline xpired

  • Lid
Ubuntu-casemod
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/17, 11:25:28 »
Klinkt leuk... ben wel benieuwd naar het resultaat :)

Ubuntu-casemod
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/17, 11:47:26 »
Misschien is er wel een bedrijf die het zelfs voor je uitfreezen kan. Dit is veel mooier en strakker dan uitzagen. Vaak kunnen lichtreclame-bedrijven dit. Zij hebben darvoor computergestuurde freezen. (Ik weet dit omdat ik zelf bij zo'n bedrijf gewerkt heb). Van een Vectortekening kunnen ze vaak de aansturing van de freescomputer maken. Kost misschien wel het een en ander, maar dan heb je daarna niet veel werk meer aan  navijlen. Ook voor het eventuele plexiglas kun je goed bij ze terecht. Die hebben ze in vele kleuren.

Offline eendje

  • Lid
Ubuntu-casemod
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/17, 13:57:15 »
@wac

Leds kun je met een serieweerstand van 500 Ohm direct aansluiten op 5V. En molex stekkers waar je aan kunt solderen kun je gewoon kopen bij de electronicazaak op de hoek. O ja.. als er geen licht uit komt plus en min omdraaien ;)

edit: Zorg dan wel dat je ECHT plexiglas hebt en ze je geen PS-plaat anders vliegen je de slpinters om de oren.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline wim2

  • Lid
Ubuntu-casemod
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/17, 14:19:59 »
@eendje

I know, 500Ohm is een beetje veel. Stel de led is 20mA dan:

5/0.02 = 250 Ohm. Als je 500 Ohm zou gebruiken zit je op 10mA.
Dus veel minder fel.

Maar ik bedoelde dat als je toch bezig ben je een printje kan maken met meteen je fan control er op. Om hem stil te maken. Of de leds te laten knipperen. :D

Dan ben je leuk aan het modden.

Groet, Wim
Linux... nice!

Laptop HP NX6125: Ubuntu 8.04 - the Hardy Heron
Linux user #432388