Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LCD TV geeft zwart scherm na reboot/installatie van Ubuntu Server 9.04  (gelezen 656 keer)

Carsten

  • Gast
Beste,

Ten eerste: kennis van linux is zo'n beetje 0 of 1 op schaal tot 10.

Ik heb een LCD TV die zwart blijft, die is momenteel gekoppeld aan mijn oude pc-bak: p3-1GHz, 512mb, 2x 40GB, Geforce (ik gok) 2 GTS (oud ding).

Ik heb de hele installatie van Ubuntu Server 9.04 doorlopen, op mijn LCD TV. Ik zag gewoon alles op de tv, die via een VGA-kabel is aangesloten op de videokaart. Echter na de 1e reboot (zonder cd, die moest eruit), na de succesvolle installatie, zie ik niets meer op het scherm (nadat het bios-scherm is getoond).

Mijn TV toont nu:"PC" en "Out of Range".

Mogelijk is met resolutie??

Ik zie momenteel geen enkele tekst van de linux commands of grafische interface.

Is mijn videokaart echt te oud? Of heb ik een instelling over het hoofd gezien, of moet ik nog een instelling wijzigen via bv. een soort safe-mode?

Wie kan mijn verder helpen?

Ik wil in de toekomst een linux-bakje (mogelijk deze met wat andere hardware, als dat nodig is) inzetten als een soort fileserver.

gr. Carsten

Re: LCD TV geeft zwart scherm na reboot/installatie van Ubuntu Server 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/31, 17:52:27 »
Start eens op in de recoverymode, tweede regel in het Grub scherm, op het laatst krijg je een keuze menu, kies hier "fix xserver" of een tekst van deze strekking, kies deze,op eventuele vragen bevestigend antwoorden. Start hierna de pc opnieuw op. Helpt dit?
Wat is de resolutie van het beeldscherm?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.