Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lege desktop na opschonen Firefox  (gelezen 298 keer)

Offline eddein

  • Lid
lege desktop na opschonen Firefox
« Gepost op: 2018/03/10, 19:38:50 »
De laatste paar dagen had ik flink wat problemen met Firefox: downloaden van meerdere bestanden mislukte, ondanks dat ik nog 8 GB vrij had op mijn HD.  Zodoende dat ik op deze site kwam https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren en de button 'Firefox opfrissen'' klikte.

Vanaf dat moment doet Ubuntu niks meer. Als ik mijn PC herstart krijg ik enkel een lege desktop met muis, verder kan ik niks. Ook het oproepen van oude images geeft geen resultaat.

Dit is wat ik heb geprobeerd: https://askubuntu.com/questions/748289/how-to-repair-ubuntu-installation-after-interrupted-dist-upgrade-without-losing. Dat leek goed te gaan, maar helaas zonder resultaat.

Ik kan wel als gast inloggen, het lijkt dus iets met mijn profiel te maken te hebben.


Mijn besturingssysteem is Ubuntu Studio 14.04.5.


Iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen?

Offline jan11000

  • Lid
Re: lege desktop na opschonen Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/10, 19:52:41 »
8 GB is weinig ruimte, dus je had gewoon niet moeten downloaden, maar ruimte vrij gaan maken.

Je hd zal langzaam zijn hierdoor.
Je ssd gaat langzaam zijn, en de ssd gaat veel sneller defect hierdoor.

Maak ruimte vrij op je hd, door op te starten met de livecd van ubuntu(ofusb), en kijk of het dan wel werkt.
Of probeer eens naar grub te gaan,
dan naar recovery mode,
dan kiezen gewoon booten,
of dacht dat er ook iets was van opruimen, misschien heb je dan meer plaats.

Offline eddein

  • Lid
Re: lege desktop na opschonen Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/10, 20:22:55 »
Jan, je bent mijn held! Ik denk dat Firefox plots veel opgeslagen heeft waardoor mijn HD plots vol was zonder dat ik het in de gaten had.

Hoe ik er bij kom dat ik nog 8GB had is mij een raadsel. Het was namelijk nul :-)


Dank je wel!