Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: belastingdienstsoftware  (gelezen 3137 keer)

perro30

  • Gast
belastingdienstsoftware
« Gepost op: 2011/02/20, 14:49:56 »
Ik heb zowel een Dell mini laptop, met vooralsnog Ubuntu 10.04 en een desktop met Ubuntu 10.10.

Op de desktop met 10.10 start de belastingsoftware wel op, ik krijg een doorzichtig scherm zonder belastinginformatie, dat is alles. Hoe kan dat? In 10.04 ging het wel goed op de desktop. Graag advies.

Op de Dell mini laptop krijg ik het volgende probleem:

Citaat
ib2009/bin$ ./ib2009ux

Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: kan gedeeld objectbestand niet openen: Bestand of map bestaat niet
Fout!: Om dit programma te kunnen gebruiken moet
de computer zo zijn ingesteld dat minimaal de beeldscherm-resolutie 800x600x256 (Super-VGA) ondersteund wordt.

Ligt dat nu aan de libcanberra-gtk-module.so, die bestaat wel degelijk en is zeker geinstalleerd, zo heb ik zelf kunnen zien.
Tja, en het is natuurlijk een mini laptop en verder dan 1024x576 (16:9) gaat dit niet.

Valt dit enigszins de ondervangen?

Alvast bedankt voor zowel de desktop als ook op de laptop.


perro30

  • Gast
Re: belastingdienstsoftware
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/20, 17:23:11 »
Dag Femke, dit bedoel ik niet. Ik had alles reeds in Ubuntu 10.04 keurig ingevuld en opgestuurd. Nu is dit plots niet meer zichtbaar sinds de upgrade naar 10.10, alleen maar een doorzichtig frame.
Dat bedoelde ik.

En Pjotr, bedoelde jij dit voor de 10.10 of voor de mini laptop?



Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: belastingdienstsoftware
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/20, 17:42:58 »
Voor beide.

perro30

  • Gast
Re: belastingdienstsoftware
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/21, 16:15:12 »
Mijn desktop is even ingepakt voor de verhuizing, maar op mijn laptop is al Geen ingesteld, geeneens compiz, i.v.m. de software om deze mini-laptop op 1024x576 te krijgen, dat kon niet via 10.04 en Compiz, die laatste moest er zelfs uit (deinstallatie).
Zoals je bovenaan ziet heeft de belastingsoftware schijnbaar last van die grafische instelling, anders kan ik deze niet instellen en dan wordt er om een bestand gevraagd dat allang heb, wellicht niet de oude/nieuwe versie.

Hoor het graag over laptop.

Re: belastingdienstsoftware
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/23, 20:10:33 »
Dag Femke, dit bedoel ik niet. Ik had alles reeds in Ubuntu 10.04 keurig ingevuld en opgestuurd. Nu is dit plots niet meer zichtbaar sinds de upgrade naar 10.10, alleen maar een doorzichtig frame.
Dat bedoelde ik.

En Pjotr, bedoelde jij dit voor de 10.10 of voor de mini laptop?



Als je het belasting programma opstart zie je inderdaad eerst een leeg frame. Als je een paar keer klikt op de onderste balk (tab IB) komt de inhoud wel tevoorschijn. Dat is tenminste bij mij zo. De opbouw van de schermen gaat inderdaad traag, maar het is te doen.
Bertha

perro30

  • Gast
Min of meer opgelost echter... Re: belastingdienstsoftware
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/27, 21:00:51 »
Inderdaad, zijn de instellingen op de kleine Dell Mini-Inspiron laptop, dat de belastingsoftware niet werkt, m.n. door die scherminstellingen, die echt niet verder gaan dan 1024x576 (net geen 600 - tenzij iemand weet hoe ik dat zou kunnen instellen: 1024x600 zoals Win het wel schijnt te zien), compiz is niet ingeschakeld/geinstalleerd enz.
Een extra koppelen aan die Dell Inspiron Mini gaat niet, geen aansluitingen hiervoor
Bij desktop inderdaad compiz eruit en visuele effecten uitgeschakeld.
Nogmaals bedankt en als iemand nog zou weten hoe de instellingen van de Dell Mini-Inspiron van 1024x576 naar 1024x600 zou kunnen worden gewijzigd (hoe??? en werkt het definitief zonder storing????) hoor ik het graag.