Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 met GNOME en KDE destop en KDE upgraden??  (gelezen 1145 keer)

Ubuntu 9.10 met GNOME en KDE destop en KDE upgraden??
« Gepost op: 2010/05/24, 20:09:09 »
Sinds 2 maanden ben ik overgestapt van Windows naar Ubuntu 9.10. Vooral de enorme keuzemogelijkheden om mee te spelen bevallen mij erg en terug naar Windows wil ik niet meer. Toen 10.04 uitkwam heb ik deze natuurlijk direct geinstalleerd, alles werkte dan ook direct, op de internetverbinding na. Deze was zooooo ontzettend traag... Ik heb toen alle tips hier op het forum gevolgt, maar helaas tot op heden niet opgelost. Op zich allemaal geen ramp, want ik ben weer teruggegaan naar 9.10 en die loopt weer als een zonnetje.

Nu heb ik om mijn Linux ervaringen weer wat aan te vullen, naast de Gnome omgeving in 9.10 ook KDE geinstalleerd, zodat ik kiezen of ik bij het opstarten een GNome of KDE desktop wil. Dit werkt ook helemaal prima, maar krijg in KDE bij ¨meldingen¨ kan upgraden naar kubuntu 10.04. Dit klinkt heel verleidelijk om het te doen, maar ik weet ook wat voor problemen ik de vorige keer had toen ik Ubuntu 10.04 had geinstalleerd.

Mijn vraag nu: Ik heb dus Ubuntu 9.10 met keuze uit Gnome en KDE desktop. Ik weet dat als ik Ubuntu upgrade problemen krijg met mijn internetverbinden. Kan ik misschien wel in de KDE omgeving upgraden naar 10.04, of krijg ik dan ook gelijk Ubuntu 10.04? (Lijkt mij eerlijk gezegd wel, maar toch even advies hier vragen)

Re: Ubuntu 9.10 met GNOME en KDE destop en KDE upgraden??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/24, 20:14:21 »
je moet toch echt kde upgraden met de pakketten voor 9.10,, en geen gedeelte-upgrade uitvoeren
nb: een collega deedt een upgrade van 9.10 naar 10.04 en had ernstige problemen met oa zijn scherm.
ik ben een ex-Fedora 11 gebruiker
Ubuntu 10.04 Dell studio 17 laptop 4GB mem,
Brother DCP-585CW

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 met GNOME en KDE destop en KDE upgraden??
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/24, 20:23:07 »
Dus je hebt KDE naast Gnome in de zelfde install? (Dus niet in dualboot Kubuntu geïnstalleerd,)
Dan krijg je ook ubuntu 10.04 onder de Gnome. Want het is en blijft ubuntu. Gnome en KDE zijn enkel de desktop-managers die je door vele andere kan vervangen. Zoals bij Xubuntu Xfce de dm is.

Download Kubuntu 10.04 en zet hem in dual-boot naast je 9.10. (Misschien bevalt Kubuntu je beter en werkt daar je draadloos wel).
Zo kan je hem uitproberen en altijd terug gaan naar je oudere versie. En die partitie kan je behouden om later evt. een nog nieuwere versie uit te proberen.
(Daarna kan je dan evt. Gnome installeren in Kubuntu. Dat zal dan enigszins anders uitpakken dan KDE in Ubuntu.)

Of wacht op de eerste punt uitgave (10.04.1) zoals Pjotr altijd adviseert. (komt in juni geloof ik)
Upgraden raad ik persoonlijk af, ook ten andere omdat er veel problemen zijn na een upgrade. (Maar dat is mijn persoonlijke mening, anderen vinden dit niet)

Blijft belangrijk: Vergeet geen backup te maken van al je persoonlijke documenten, afbeeldingen, enz....

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu 9.10 met GNOME en KDE destop en KDE upgraden??
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/24, 21:17:29 »
Dank jullie voor de tips, ik denk dat ik toch maar probeer om Kubuntu 10.04 naast Ubuntu 9.10 te installeren, eens kijken of ik daar mijn internet probleem nog in krijg.


Re: Ubuntu 9.10 met GNOME en KDE destop en KDE upgraden??
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/24, 23:14:23 »
En mocht je probleem er dan nog zijn, dan zijn wij er om je te helpen :)