Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dutch Question Squad  (gelezen 2137 keer)

Dutch Question Squad
« Gepost op: 2011/02/25, 09:39:13 »
Geachte Forumleden,

Ik ben de laatste tijd veel bezig met het beantwoorden van vragen op launchpad.net.
Dit leek me ook wel een leuk idee om te doen met een groepje. Zodat er een soort team ontstaat dat vragen beantwoord. Dit zou ondergebracht kunnen worden bij het Ubuntu-NL Mwanzo Team.

Ik heb tijdelijk al een team voor friese vragen opgericht. Het is keuze aan jullie


MVG,
Dooitze de Jong

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Dutch Question Squad
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/25, 10:00:36 »
askubuntu heet het nu volgens mij. Volgens mij kan men de vragen ook in het Nederlands stellen, en de "vragenbeantwoorders" kunnen dat als taal instellen en zelfs daar op abonneren. Is dat correct? Was er vroeger ook erg actief, maar de laatste tijd niet meer...
Het zou natuurlijk kunnen dat die vaste groep "vragenbeantwoorders" (voor in het Nederlands gestelde vragen) zich organiseren, alleen worden die vragen heel weinig gesteld is mijn ervaring. (want die vinden hun weg wel via ubuntu-nl en forum en IRC support)
Als die instelmogelijkheid er binnen askubuntu (ubuntu answers) er niet meer is hoor ik het.
: https://answers.launchpad.net/ubuntu
: http://askubuntu.com/questions
« Laatst bewerkt op: 2011/02/25, 10:03:27 door leoquant »

Re: Dutch Question Squad
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/25, 10:10:38 »
Askubuntu vindt ik er persoonlijk wat rommelig uitzien. Geen duidelijke structuur.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Dutch Question Squad
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/25, 10:36:23 »
Askubuntu vindt ik er persoonlijk wat rommelig uitzien. Geen duidelijke structuur.

+1

Re: Dutch Question Squad
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/25, 10:57:18 »
-1

Askubuntu vind ik juist heel erg prettig, ook al heb ik er nog geen vragen gesteld.
Wat mij betreft mag er best iets als Askubuntu-NL komen, naast het forum en #ubuntu-nl

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dutch Question Squad
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/25, 11:37:40 »
Goed idee. Maar doe dan een Nederlandse naam en geen Engelse.... Anders wek je verwarring: in welke taal moet je je vragen dan gaan stellen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Dutch Question Squad
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/25, 12:29:34 »
ik zie meer een team dat onbeantwoorde posts na vlooit en probeert te beantwoorden binnen 24 uur.
En dat onder de mwanzo vlag/vleugels.

Re: Dutch Question Squad
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/25, 12:55:15 »
Goed idee. Maar doe dan een Nederlandse naam en geen Engelse.... Anders wek je verwarring: in welke taal moet je je vragen dan gaan stellen?

+1
Had nog niet over de naam nagedacht, maar alleen over het idee. Maar ben het volledig met je eens :)

Misschien zoiets als 'De Ubuntu-vraagbaak'?

Re: Dutch Question Squad
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/25, 14:59:16 »
Tijdens de Ubuntu Developer Summit in Orlando afgelopen oktober was ik bij het gesprek ove AskUbuntu. Daar was ook iemand bij van StakExchange, het bedrijf dat de software achter AskUbuntu schrijft. We hebben verschillende dingen besproken. Één van de dingen die ik erg probeerde te promoten was het meertalig maken van AskUbuntu. De man van StackExchange heeft alles opgeschreven, en waarschijnlijk gaan ze er ook wel mee aan de slag.

Maar hij moest alles nog wel eerst overleggen met de ontwikkelaars, en ik weet niet veel af van de prioriteiten van het bedrijf. Een tijd terug heb ik het nog eens gevraagd aan Jorge Castro, hij zei dat hij er nog niks van gehoord had. Het is dus afwachten.

AskUbuntu lijkt mij heel geschikt als ondersteuningsplatform. Ik zou niet teveel energie stoppen in Launchpad Answers. Op dit moment werken er geen ontwikkelaars aan, en de kans bestaat dat het in de toekomst verdwijnt. Bovendien is het veel minder goed dan AskUbuntu.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Tom

  • Lid
Re: Dutch Question Squad
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/25, 16:54:24 »
ik zie meer een team dat onbeantwoorde posts na vlooit en probeert te beantwoorden binnen 24 uur.
En dat onder de mwanzo vlag/vleugels.

Mooi idee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.