Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie K3b  (gelezen 3127 keer)

Offline djm

  • Lid
Installatie K3b
« Gepost op: 2010/12/08, 18:17:19 »
Kan iemand mij helpen met het volgende:  ???

Ik probeer K3b te installeren, maar dan krijg ik de melding

Vereist installatie van onvertrouwde pakketten >> met details,

cdparanoia cdrdao docbook-xsl docbook-xsl-doc-html hal hal-info icoutils k3b k3b-data kdebase-runtime kdebase-runtime-data kdelibs-bin kdelibs5-data kdelibs5-plugins kdoctools kubuntu-debug-installer libao-common libao4 libattica0 libclucene0ldbl libdbusmenu-qt2 libflac++6 libhal-storage1 libhal1 libilmbase6 libiodbc2 libk3b6 libkatepartinterfaces4 libkcddb4 libkde3support4 libkdecore5 libkdesu5 libkdeui5 libkdewebkit5 libkdnssd4 libkfile4 libkhtml5 libkio5 libkjsapi4 libkjsembed4 libkmediaplayer4 libknewstuff3-4 libknotifyconfig4 libkntlm4 libkparts4 libkpty4 libkrosscore4 libkrossui4 libktexteditor4 libkutils4 libmysqlclient16 libnepomuk4 libnepomukquery4a libopenexr6 libplasma3 libpolkit-qt-1-0 libqapt-runtime libqapt1 libqca2 libqt4-designer libqt4-qt3support libqt4-script libqt4-sql libqt4-sql-mysql libqt4-svg libqtwebkit4 libreadline5 libsolid4 libsoprano4 libssh-4 libstreamanalyzer0 libstreams0 libthreadweaver4 libvirtodbc0 mysql-common odbcinst odbcinst1debian2 oxygen-icon-theme plasma-scriptengine-javascript qapt-batch shared-desktop-ontologies smartdimmer soprano-daemon ttf-dejavu virtuoso-minimal virtuoso-opensource-6.1-bin virtuoso-opensource-6.1-common

Volgens mij staan er al genoeg extra vinkjes in de softwarebronnen aan, dus het accepteren van meer dan de standaardbronnen ging bij andere installaties prima.

Weet iemand hier iets op??  :|

alvast dank, Arjan  ^-^

Re: Installatie K3b
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/08, 19:05:30 »
Kan je dan niet op een knop verder drukken o.i.d.? Anders moet je eens kijken of je softwarebronnen van derden ingeschakeld zijn. Ga naar Systeem>Beheer>Softwarebronnen>Tabblad Overige software, vink alle hokjes aan. Voordat je in Synaptic K3b installeerd, druk je op de knop vernieuwen, links boven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/08, 19:35:23 »
Ik probeer K3b te installeren, maar dan krijg ik de melding

Vereist installatie van onvertrouwde pakketten >> met details,........

Hoe probeer je K3b dan te installeren? Vanuit Synaptic pakketbeheer of het Software Centrum? Ik kan me niet herinneren dat er bij het installeren zo'n waslijst aan hulptroepen meekwam. ???

Offline axelv

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/08, 23:42:01 »
Het lijkt mij er op dat K3b de hele kde omgeving met zich meebrengt/vereist....
Dus ik veronderstel dat u een Ubuntu gebruiker bent... Als u Kubuntu hebt is dit wel raar  ???
Brasero kan gebruikt worden als "cd-brand programma" of andere...

Re: Installatie K3b
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/08, 23:52:16 »
Ik gebruik zelf Ubuntu, ik heb K3b ook geinstalleerd. Bij installatie worden inderdaad heel veel KDE pakketten mee geinstalleerd.
Zoals axelv al schrijft, zou dit vreemd zijn als je Kubuntu hebt. Dan zouden er misschien een aantal bronnen niet ingeschakeld zijn, zoals in mijn eerdere post al geschreven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Installatie K3b
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/08, 23:59:21 »
@asxelv en Gijsbert:
Als hij Kubuntu zou hebben, dan zou ie K3B niet meer hoeven te installeren; K3B is immers standaard op Kubuntu.

Re: Installatie K3b
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/09, 00:05:59 »
Tja, dat weet jij, maar wij officiële Ubuntu gebruikers natuurlijk niet. :|
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie K3b
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/09, 00:14:31 »
Omdat er zoveel KDE-ondersteuning meekomt in Gnome, installeer ik al jaren K3B niet meer in Ubuntu (Gnome). Ging in de richting van systeemvervuiling, vond ik....

Beter om de werkomgeving wat zuiverder te houden, denk ik. Gnome is Gnome, KDE is KDE. Een enkele uitzondering kan geen kwaad, maar er moet niet teveel zooi meekomen van de andere omgeving.

Re: Installatie K3b
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/09, 00:27:24 »
Inderdaad Pjotr de zooi mogen ze houden, alleen K3b werkt zo lekker, zal nog van mijn Suse periode overgehouden zijn. Brassero doet helaas niet alles zoals ik dat graag zie. Dan moet je helaas wel genoegen nemen met extra zooi. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/09, 10:58:34 »
Gnome Baker doet het ook erg goed ,dit ter zijde.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Installatie K3b
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/09, 11:06:00 »
@Gijsbert: Weet ik, daarom verduidelijkte ik het alleen voor jullie ;)

@Pjotr: Ik snap je punt en je hebt ook zeker gelijk hoor :) Alleen K3b is dus zo'n uitzondering, want de troep zoals je in de post van de TS ziet, is niet alleen KDE-spul ;)

Edit: Ik denk dat de TS ook iets anders erbij probeert te installeren. Immers, om maar even een pakketje te noemen uit het lijstje van de TS, libqapt hoort bij Muon Pakketbeheer en heeft dus totaal niks te maken met K3b.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/09, 11:09:57 door Vistaus »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/09, 19:53:24 »
Edit: Ik denk dat de TS ook iets anders erbij probeert te installeren. Immers, om maar even een pakketje te noemen uit het lijstje van de TS, libqapt hoort bij Muon Pakketbeheer en heeft dus totaal niks te maken met K3b.

Lijkt mij ook. Ik heb K3b geïnstalleerd in Ubuntu (Gnome), dus dan zou ik ook die hele lijst aan bijproducten erbij moeten hebben gekregen. Maar da's dus niet zo. 'k Heb een stel van de programma'tjes uit die lijst in Synaptic opgezocht, maar er staat maar een enkele van geïnstalleerd, dus dit kan nooit allemaal met enkel K3b meekomen. 

Offline icehawk

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/09, 22:02:20 »
Inderdaad Pjotr de zooi mogen ze houden, alleen K3b werkt zo lekker, zal nog van mijn Suse periode overgehouden zijn. Brassero doet helaas niet alles zoals ik dat graag zie. Dan moet je helaas wel genoegen nemen met extra zooi. :(

Same here.  =D

Heb al de nodige brandsoftware gehad, maar K3B steekt voor mij nog altijd met kop en schouders bovenuit! Alles wat ik wil fikken doet het. Zelfs de bijzondere taken. Ook ik neem het genoegen met een flinke waslijst aan extra zooi.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline djm

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/10, 07:50:34 »
Wel.. bedankt voor alle tips allemaal.   :D
Ik had precies één vinkje nog niet aan staan.
Juist omdat ik dit ergens als tip had gelezen, dat de broncode net zo goed uit kon blijven..

Maar heb ik nu veel onnodigs geïnstalleerd dan,
omdat ik het inderdaad in Ubuntu vanuit het software centrum heb gedaan?
Welk ander brandprogramma 'haalt' het bij Nero qua functionaliteit?

Of is het dan het beste om Wine met Nero te gaan draaien?
Brasero vond ik iig echt niets, wanneer je het volledige pakket van Nero gewend bent .

I.i.g. is mijn vraag rond K3b opgelost... nu maar kijken hoe dit programma bevallen gaat.

Bedankt, groeten Arjan :)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/10, 09:23:22 »
Ik had precies één vinkje nog niet aan staan.
Juist omdat ik dit ergens als tip had gelezen, dat de broncode net zo goed uit kon blijven..

Broncode hoef je niet aan te vinken. Is (dacht ik) voor een gewone gebruiker ook helemaal niet de bedoeling. In ieder geval staat die bij mij niet aangevinkt, noch op tabblad 'Ubuntu-software', noch op tabblad 'Overige software'.

Offline Tom

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/10, 10:19:02 »
Broncode heb je inderdaad niet nodig ,heb ze zelfs niet meer in mijn sources list staan nooit problemen mee gehad.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jolo

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/10, 14:50:58 »
Welk ander brandprogramma 'haalt' het bij Nero qua functionaliteit?
Waarschijnlijk Nero Linux 4.0.0. Echter als alternatief vind ik ook dat K3b dichter in de buurt komt, dan Brasero. Ik gebruik zelf ook met succes K3b in Ubuntu 10.04.1. Het enige nadeel is dat K3b minder goed integreerd in Gnome. Dat wil zeggen dat deze Engelstalig blijft in de Nederlands ingestelde Gnome. Verder heb ik automatisch mounten via de gconf-editor moeten uitzetten. Dit omdat K3b anders al eerder beschreven CD/DVD-/+RW's niet opnieuw wil schrijven.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Installatie K3b
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/10, 16:03:52 »
Het enige nadeel is dat K3b minder goed integreerd in Gnome. Dat wil zeggen dat deze Engelstalig blijft in de Nederlands ingestelde Gnome.
Bij mij is K3b in het Nederlands, waarom lukt dat niet bij jou?



In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/10, 16:18:01 »
Omdat Hij waarschijnlijk niet naar taal instellingen is geweest.
En daar zullen de pakketjes al klaarstaan voor de KDE  .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jolo

  • Lid
Re: Installatie K3b
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/10, 16:48:23 »
@wanda: Ik neem aan dat je bedoelt de instelling in Gnome > Beheer > Taalondersteuning. Dan verschijnt een venster met de melding: De taalondersteuning is niet volledig geïnstalleerd. In de talen van uw keuze zijn enkele vertalingen of schrijfhulpmiddelen beschikbaar die nog niet geïnstalleerd zijn. Wilt u deze nu installeren?
thunderbird-locale-en-us
kde-l10n-engb
thunderbird-locale-en-gb
gimp-help-en
language-pack-kde-en
gimp-help-nl
kde-l10n-nl
language-pack-kde-nl
Als ik die installeer, dan is K3b hier ook in het Nederlandstalig.  Ik had daar even niet aan gedacht, omdat K3b in KDE "out of the box" Nederlandstalig was.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM