Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Exacte kopie van pc naar laptop  (gelezen 1483 keer)

Offline icehawk

  • Lid
Exacte kopie van pc naar laptop
« Gepost op: 2010/12/09, 21:29:38 »
Hallo allen,

Is het mogelijk om alle programma's, instellingen en dergelijke om mijn huidige desktopcomputer over te zetten naar mijn laptop?
Ik gebruik ubuntu 10.04 LTS.

Is het voldoende om alleen een fresh install te maken (Ubuntu staat nog niet op de laptop) en dan alleen de /home directory over te zetten? Of zijn er meer acties voor nodig?
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Exacte kopie van pc naar laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/09, 23:52:39 »
Volgens mij kan je de partitie compleet incl. /home kopiëren naar een nieuwe plek. Hierna moet je met de live-CD op de nieuwe pc of notebook Grub installeren.
Als je het systeem de 1e keer start, moeten de netwerkkaart en de videokaart geïnstalleerd worden voor zover dat nodig is. Sommigen kaarten worden direct goed gezien, andere kaarten hebben bepaalde firmware nodig.

Een volledig installatie is volgens mij helemaal niet nodig omdat met Linux/Debian/Ubuntu een kopie van de bestaande installatie volstaat.
(2 keer heb ik dat zelf uitgevoerd op 2 verschillende pc's, simpel door het overplaatsen van de oude HD was ik grotendeels klaar - op de netwerkkaart en de videokaart na.)
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Exacte kopie van pc naar laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/10, 12:36:41 »
@femke: kan je dat script even tonen als je wilt ?
Ik ben daar eigenlijk wel in geïnteresseerd; vermits ik een gelijkaardig project op komst heb (van een pc de config overnemen naar een laptop ivm alle progjes die erop staan) .

Mvg, Joris
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Exacte kopie van pc naar laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/10, 12:38:38 »
Nog een vraagje; ik neem aan dat een simpele copy / paste (naar de nieuwe installatie) van de home map voldoende is (dus een overwrite van de nieuwe /home map) , of zie ik dat verkeerd ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort