Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starbasic Calc meer dan een blad selecteren  (gelezen 1345 keer)

Offline Arion

  • Lid
Starbasic Calc meer dan een blad selecteren
« Gepost op: 2010/01/23, 11:56:04 »
Ik heb een vrij simpele vraag, maar ondanks lang zoeken heb ik geen antwoord gevonden. Wie weet het?
Ik heb een heel pakket macros geschreven voor mijn boekhouding in Calc. Nu wil ik per macro een aantal blad-instellingen voor een paar bladen tegelijk uitvoeren. Hoe kan ik die bladen selekteren?
Als ik rechsstreeks in Calc werk, druk ik Shift in en klik de bladen aan. Macro opnemen maakt hier niets van.

Re: Starbasic Calc meer dan een blad selecteren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/23, 17:19:19 »
Gaat dat niet zo Blad1.A1;page2.B3 etc?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arion

  • Lid
Re: Starbasic Calc meer dan een blad selecteren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/25, 10:59:03 »
Zoiets had ik ook verwacht, maar waar kun je dit opgeven? De methode Select vraagt een object als argument, bv een range. Dus mijn vraag is hoe construeer je een range uit zo'n string als jij voorstelt.

Re: Starbasic Calc meer dan een blad selecteren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/25, 19:09:55 »
Wat wil je precies doen? Wil je iets in een formulier neer zetten? Of de waarde van verschillende bladen in een cel op een ander werkblad zetten? Bijv zoiets met een formule functie  =Blad1.A1+Blad2.A1+Blad3.B1 of een formule met een gebied =Blad2.B1:C1+Blad2.B1:F9+Blad1.A1:A21+Blad3.B1:E21 en voor de rest kan je natuurlijk de diverse Besturingselementen invoegen, bijv een formulier waar dit in komt te staan..
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arion

  • Lid
Re: Starbasic Calc meer dan een blad selecteren
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/26, 11:44:23 »
Ik wil voor een aantal bladen tegelijk, met een macro, het uiterlijk aanpassen, b.v. kolombreedte e.d.

Re: Starbasic Calc meer dan een blad selecteren
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/26, 19:21:13 »
Met een macro zou ik het niet een twee drie weten. Ik heb zelf open office rekenblad in gebruik, de functie van dit soort programma's scheelt niet veel. Ik selecteer eerst de tabbladen met CTRL+Linkermuisknop klik, vervolgens selecteer ik met de muis het gebied wat het zelfde moet worden op de tabbladen, vervolgens stel via opmaak de diverse zaken in, bijv kolombreedte en rijhoogte.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.