Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?  (gelezen 13867 keer)

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #25 Gepost op: 2006/03/28, 20:23:43 »
Mja, maar dat is dus illegaal...

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #26 Gepost op: 2006/03/28, 20:23:53 »
Maar...hoe zou het dan op te lossen zijn? Ik begrijp dat je zegt dat het wel als mankement beschouwd kan worden, maar ik zou graag weten hoe het op te lossen valt?
DAT zou pas wat gebruikers naar Linux lokken :)

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #27 Gepost op: 2006/03/28, 20:28:38 »
Lobbyen bij vendors (iets wat canonical doet) of legale alternatieven aanbieden (in sommige gevallen niet mogelijk). Zelf ben ik bezig met een tussenweg door iets te schrijven wat gebruikers begeleidt bij het bewandelen van de juiste wegen om dit soort dingen te installeren - iets wat niet altijd automatisch gaat.

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #28 Gepost op: 2006/03/28, 20:30:15 »
Hmm... interessant. Heb je voor mij toevallig een link met meer info?

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #29 Gepost op: 2006/03/28, 20:33:12 »
Het lobbyen gebeurt niet in het openbaar, mijn oplossing is nog onaf en de alternatieven zijn algemeen bekend:

sun java -> blackdown java
w32codecs -> gstreamer0.10-plugins-* (geen volledig alternatief)
flash -> geen alternatief
acrobat reader -> evince

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #30 Gepost op: 2006/03/28, 20:39:04 »
Hehe. OK, bedankt. Laat me vooral weten als er vooruitgang  is geboekt :)

Saamelainen

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #31 Gepost op: 2006/03/28, 20:40:34 »
Wat is er dan precies illegaal aan w32codecs, flash, java enz? Windowsgebruikers gebruiken die dingen ook, is dat ook illegaal? Ik snap er niets van...

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #32 Gepost op: 2006/03/28, 20:56:37 »
Citaat van: Saamelainen
Wat is er dan precies illegaal aan w32codecs, flash, java enz? Windowsgebruikers gebruiken die dingen ook, is dat ook illegaal? Ik snap er niets van...
De soft is niet illegaal op zich, maar mag niet vrij/gratis worden bewerkt of gedistrubueerd worden. Windows ontikkelde die producten of heeft een akkoord met de makers. Het gebruiksrecht 'zit in hun prijs'

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #33 Gepost op: 2006/03/28, 20:56:52 »
Het ligt aan de manier waarop het verspreidt wordt. w32codecs is een verzamelin .dll bestanden uit windows en diverse andere produkten waarvoor licentiekosten betaald moeten worden bijvoorbeeld.

`GooZ

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #34 Gepost op: 2006/03/28, 20:59:47 »

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #35 Gepost op: 2006/03/28, 21:20:05 »
Er is iemand die een revieuw geschreven heeft over Dapper 6.06 alpha5 en die klaagt over 't zelfde probleem.
Ubuntu is niet goed in Media, veel te weinig mee geleverd ....
Hij verkoos Ubuntu voor op kantoor maar (hou u vast) voor huis tuin en keukengebruik Debian ...
Wegens de betere multimedia mogenlijkheden ...

http://nepotismia.com/review/ubuntu/dapper_flight_5/


So, when and why would you choose to use Ubuntu? I would have no hesitation in rolling it out in an office environment, where the primary applications required are a mail reader, office suite and web browser, and where multimedia applications are fairly low in priority. And while I may not use it myself, the prospect of paid support from Canonical is likely to be a good way to swing management types on board, also.

I would probably even consider deploying Ubuntu onto the desktops of low-tech family members, where the most complex multimedia task ever likely to be performed would be to rip a few audio CDs and then mix and match some tracks back onto a new CD.

For higher-tech family members and friends, I would probably be more likely to use plain old Debian, with Christian Marillat's excellent archive of multimedia packages.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #36 Gepost op: 2006/03/28, 21:25:39 »
Hehe, nee: niet Debian, maar Debian+Marillat. Zo is er ook Ubuntu+Cipherfunk. Zelfde verhaal: semi-legaal maar het werkt wel.

wr19026

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #37 Gepost op: 2006/03/28, 21:46:42 »
Citaat van: Dennis
Het lobbyen gebeurt niet in het openbaar, mijn oplossing is nog onaf en de alternatieven zijn algemeen bekend:

sun java -> blackdown java
w32codecs -> gstreamer0.10-plugins-* (geen volledig alternatief)
flash -> geen alternatief
acrobat reader -> evince
Wacht even, volgens mij is Java gewoon vrij beschikbaar....

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #38 Gepost op: 2006/03/28, 21:53:28 »
Ja, GNU java - wat nogal brak is helaas.
Sun java is wel gratis maar niet te distribueren vanwege de license die sun aan java heeft gehangen.

Offline wutnubu

  • Lid
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #39 Gepost op: 2006/03/29, 06:42:18 »
En wat betekent uUbuntu ook alweer... ;-)



Willem

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #40 Gepost op: 2006/03/29, 10:49:46 »
"I'm sick of compiling gentoo all the time" ;)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #41 Gepost op: 2006/04/21, 10:22:30 »
Op https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats staat precies hoe je DVD's kunt afspelen in ubuntu, werkt voor mij perfect.

De dingen die je met automatix kunt, kun je ook op een manier waarmee je minder risico loopt.

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #42 Gepost op: 2006/04/21, 11:33:43 »
Zucht, ik word hier dus niet goed van. Ban 3 is gezet.

SandervdV

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #43 Gepost op: 2006/04/21, 11:43:04 »
Dennis, kan je niet preventief een sticky posting neerzetten waarbij je uitlegt waarom Automatix niet ondersteund wordt binnen de Ned. Ubuntu Community... ben je gelijk van het gezeik af... en kan je je bezig houden met de mensen die echt hulp nodig hebben

als mensen automatix zo vreselijk goed vinden starten ze maar een automatix forum... hebben mensen hulp nodig mbt Automatix dan er is volgens mij ondersteuning te vinden op het engelse forum en anders wel te krijgen.

idee?

Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #44 Gepost op: 2006/04/21, 11:48:06 »
Mja, ik maak de oorspronkelijke automatix post wel sticky

budster

  • Gast
Teksten posting veranderen, is dat Ubuntu?
« Reactie #45 Gepost op: 2006/04/22, 00:38:33 »
Citaat van: corneel
Is het hier gebruikelijk dat men hier postings veranderd als men het niet eens is met de tekst? Ik plaatste enkele dagen geleden een posting over automatix omdat ik het een opmerkelijk product vond omdat ik door gebruik van automatix zonder gedoe muziek kon afspelen en dvd kon afspelen en andere dingen zonde het gebruikelijke Linux geneuzel en gepuzzel.

Een formum dat teksten  verandert, alleen omdat men het niet eens is met de tekst. Staat daar Ubuntu voor? Volgens mijn betekent Ubuntu dat je andere mensen in hun waarde moet laten.

Corneel
Ik heb nog nooit van die tooltjes gehoord maar zover ik uit deze draad kan op maken zijn deze tools heel erg on-linux. De kracht van linux is JUIST dat er GEEN abstracte laag zit tussen jou en je systeem die achter je rug allerlei instellingen maakt en zaken aanpast.

Als je deze weg opgaat word de laag steeds dikker en dikker en op een gegeven moment dan krijg je dat een vinkje dat je ergens zet opeens weer verdwenen is omdat 'het systeem' vind dat dat moet. Voor mensen die geen controle over hun systeem willen is al een OS en dat heet Windows.

Kortom het 'Linux geneuzel en gepuzzel' is de kracht van Linux. En geef niet af op Dennis hij komt hier om mensen te helpen met het 'Linux geneuzel en gepuzzel'.