Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu lidmaken domain  (gelezen 603 keer)

Ubuntu lidmaken domain
« Gepost op: 2015/03/20, 13:36:19 »
Hallo Ubuntu experts,

Op het moment dat ik de Ubuntu machine lid wil maken van het domain mislukt het. Waar het fout gaat is dat het wachtwoord dat ingevoerd word in de Terminal niet als geldig word gezien. Voor de rest zijn de volgende dingen goed geconfigureerd (dit is gedriedubbelcheckked!!):
- IP
- DNS
- Default Gateway
- Subnetmask
- Account rechten (Mijn eigen account heeft de rechten, plus het admin account is hiermee eveneens niet succesvol getest)

Mijn vraag is dus: HOE kan ik mijn Ubuntu machine lidmaken van het windows domain?

(De machine draait overigens op een Hyper-V machine, en daar staat ook alles goed ingesteld  (dit is gedriedubbelcheckked!!). Van het LAN tot de naam staat alles goed. De server waar de machine lid van moet worden is Windows Server 2012. Alvast enorm bedankt voor het doorlezen van mijn topic!! Mocht ik wat info vergeten zijn please reply in dit topic, dan zal ik het er z.s.m. bijzetten!!)

Offline Moob

  • Lid
Re: Ubuntu lidmaken domain
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/20, 22:13:51 »
Om een Ubuntu systeem lid te kunnen maken van een windows domain zul je samba moeten gebruiken. De vraag is meer waarom je een Ubuntu systeem lid zou willen maken van een windows domain. Het biedt namelijk niet echt voordelen om dat te doen. Als het je gaat om gecentraliseerd gebruikers beheer en toegang zou je ook nog kunnen kijken naar LDAP om op die manier te authenticeren bij het windows domain.

Ik heb hier verder ook geen ervaring mee, so just my 0,02eurocents